BLESKOVĚ
O životě 04. 01. 2021 PDF Tisk

Nový rok a nová předsevzetí

S příchodem nového roku se každý z nás zamýšlí víc než kdy jindy nad tím, co v tom novém roce udělat lépe a jak na sobě obecně zapracovat, aby to byl nejlepší rok vůbec.

Nový rok a nová předsevzetí

Konec roku tedy bývá pro mnohé z nás jakousi retrospektivou všeho, čím jsme si daný rok prošli, co jsme dokázali a co ne. Jakmile si toto uvědomíme, je důležité začít se těšit na to, co přinese rok následující. Jak napíšeme první kapitolu svého života? Věřte nebo ne, ale je to zcela na vás. Udělejte první krok a napište si na papír, co byste chtěli. A nebuďte skromní. Napište si skvělou kapitolu!

A jaká předsevzetí přijdou vhod?

  1. Začněte meditovat. Ano, jak už asi všichni víme, všechno vždy primárně vychází z hlavy, a proto je důležité nechat ji v klidu. Existují vědecké studie, které ukazují mnoho výhod meditace. Abychom jmenovali jen několik, meditace vám pomůže zlepšit náladu, sníží stres, zmírní úzkost, a dokonce zvýší množství šedé hmoty vašeho mozku – podílí se na kontrole svalů, smyslovém vnímání, rozhodování a sebeovládání. Kromě toho, jakmile se dostanete meditaci na kloub, zjistíte, že to není žádná věda.
  2. Jezte méně. Existuje mnoho důvodů, proč bychom se neměli tak zahlcovat jídlem. Nejviditelnějším důvodem je hubnutí a udržení si správné hmotnosti. Nakonec, nadváha nás vystavuje většímu riziku celé řady vážných zdravotních problémů, včetně srdečních chorob, cukrovky a některých druhů rakoviny. Se všemi protichůdnými informacemi o tom, co, kdy a jak jíst, je nejlepším rádcem zdravý selský rozum. Jíst vše, ale snížit množství.
  3. Více se hýbejte. Je úplně jedno, jaký pohyb si zvolíte, důležité je nějaký mít. Zkuste jógu či pilates – na zimu ideální aktivita, která prohřeje a zároveň nevysiluje tělo – nebo si pořiďte krokoměr a jděte na procházku. Důležité je jen nesedět, protože pohyb nejenže udržuje naše tělo fit, ale díky endorfinům podpoří také dobrou náladu.
  4. Buďte vděční. Možná vás to nikdy nenapadlo, ale vděk je jedním z atributů spokojeného života. Vážit si toho, co máte, abyste mohli získat víc. Tak totiž funguje princip dávání a dostávání. Existují studie, které ukazují, že díky vděčnosti můžete být o 25 % šťastnější. Přemýšlejte o tom aspoň na okamžik: můžete být o 25 % šťastnější jednoduše tím, že si uděláte čas, abyste spočítali svá požehnání a mysleli na všechny dobré věci ve vašem životě!Vděčnost vám také pomůže překonat nepřízeň osudu, zlepší kvalitu vašeho spánku a umožní vám lépe vycházet s ostatními. Zkuste vděčnost zahrnout mezi svá novoroční předsevzetí. Vděk je možné se naučit a cvičení vděčnosti je tím nejlepším krokem, jak začít.
  5. Radujte se z drobností. Žít naplno neznamená pouze stanovit si velké cíle, jako je bungee jumping nebo naučit se potápět. Zahrnuje také naučit se těšit z maličkostí. To znamená umět ocenit jednoduché životní radosti jako například ranní kávu s kamarádkou, skvěle odvedený trénink nebo knihu, která naše myšlení posunula zas o kus dál a rozšířila naše obzory.
  6. Buďte svědomitější. Každý pracuje na svém sebevědomí, ale co je také důležité, je svědomitost. Fakt, že nic nevyroste přes noc. Výzkumy ukazují, že svědomitost je osobnostní rys, který je nejčastěji spojen s úspěchem. Můžete začít tím, že budete přesnější, organizovanější a ohleduplnější k ostatním.
  7. Vneste do svého života více klidu. Po tom touží snad úplně každý. Žít v klidu a míru nejen s ostatními, ale také sám se sebou. Vnitřní mír, spokojenost a vyrovnanost jsou hlavními atributy spokojeného života a pilíře sebelásky. Rozhodněte se vnést do svého života více míru v nadcházejícím roce, který má začít tím, že přijmete to, co je, nebudete vynášet zbytečné soudy a naučíte svou mysl nehybně stát.

Nový rok je skvělou příležitostí k tomu, abychom se stali lepší verzí sebe sama. Zadarmo to sice nebude, ale o to víc to pro nás bude hodnotné, až k tomu dojdeme. I tady totiž platí, že bez práce nejsou koláče…

  • autorka: Valentina Lebová
  • foto: Shutterstock.com

Objednat předplatné