Jóga doma pro zdraví a vitalitu? Ano!

18. 02. 2018


Ten, kdo cvičí jógu, ví, že domácí praxe je nutný krok k tomu proniknout hlouběji nejen do ásany, ale především sám k sobě. Ten, kdo ještě jógu necvičí a chtěl by, by měl vědět, že cvičit doma je zkrátka fajn!

Jóga a ásany obecně, pokud se cvičí pravidelně, jsou skvělým prostředkem jak pro fyzickou, tak pro mentální stabilitu, dobré zdraví a také vitalitu.

Jóga jako taková udržuje fyzické tělo zdravé a mysl klidnou a vyrovnanou. Praktikováním ásan se zpevňují a tonizují svaly a probíhá jakási automasáž celého těla. Jak je to možné? Na první pohled se může zdát, že každá pozice cvičí jen tělo, tedy přesněji tělo zvenku. Ale tak tomu není. Ásany jsou fyzickým cvičením také pro naše orgány, nervy, svaly, vazy či žlázy. Zkráceně je jóga nejvíce komplexní způsob péče, kterou každý sám sobě může dát. A kde jinde než doma, bychom svou praxi měli rozvíjet. Zkrátka tam, kde se cítíme jako ryby ve vodě!

Jógové ásany jsou samy o sobě velice mocné, jsou však ještě účinnější za předpokladu, že jsou prováděny správných způsobem. V okamžiku správného provedení ásany se totiž mysl synchronizuje a sjednotí s fyzickým tělem. Pokud tělo ještě není dostatečně protáhlé a uvolněné, nevěste hlavu a neostýchejte se použít pomůcky, jakými jsou bločky či pásky, které vám dopomohou dostat své tělo tam, kde ho v daný moment chceme mít. Dosáhnout ásany a nezlomit se vejpůl. Jógu může cvičit každý, a to opravdu každý, s jakýmkoliv omezením, fyzickými předpoklady či fyzickou konstitucí. Jóga lze přizpůsobit všem.

Pokud se rozhodnete cvičit doma, dozvíte se o józe víc. Ale nejen to, dozvíte se hlavně víc sami o sobě.

A proč cvičit doma?

  1. Jóga je komplexní – jóga je jediné fyzické cvičení poskytující důkladnou masáž také pro všechny vnitřní orgány, které v jiném cvičebním plánu zkrátka nenajdete. Pravidelným praktikováním jógy tak můžete zlepšit své zdraví a zvýšit dlouhověkost!
  2. Jóga nepotřebuje mnoho místa – pokud jste se báli, že váš byt nebude tím pravým místem, kde budeme moci cvičit, můžete své obavy klidně zahodit. Stačí úplně malý prostor, kam se vejde podložka, protože to je jediné, co k józe skutečně potřebujete. Malé, vzdušné místo, podložku, bloček a pásek.
  3. Cvičí tělo, cvičí mysl – jóga skutečně skrze fyzické cvičení trénuje mysl, čím více budete praktikovat ásany, tím více budete také objevovat svou mysl. Naučíte se mysl zklidňovat, ovládat své emoce a eliminovat stres.
  4. Jóga je nenákladná – jóga je oproti jiným sportům velice nenáročná na finance. Když zvolíte svou praxi doma, bude vám stačit podložka a pohodlné oblečení.
  5. Jóga detoxikuje – jóga pomáhá vylučovat toxiny a jiné škodliviny pryč z našeho těla a zvyšuje odolnost vůči nemocem. Pravidelným praktikováním ásan se tělo stává zdravějším a celkově se posiluje imunita. Když se naučíte věnovat józe alespoň 10 minut denně, sami poznáte rozdíl.
  6. Flexibilita – jógou se zvyšuje flexibilita těla, eliminují se tedy bolesti zad a kloubů, a život je tak více kvalitní.
  7. Mladší vzhled – lidé praktikující pravidelně jógu vypadají mladší. Ne nadarmo se říká, že jóga pomáhá zpomalovat proces stárnutí.
  8. Jóga jako flitr krve v našem těle! Jóga pomáhá zvyšovat kontrakci a expanzi plic, výsledkem je tedy lepší a kvalitnější čištění krve v našem těle.
  9. Jóga a páteř – jóga udržuje páteř ohebnou, což přispívá k lepší a delší pohyblivosti v životě i během stárnutí.

Jóga je dar, který dostanete, začnete-li cvičit. Není nic snazšího než domácí praxe, kdy si jógu zkrátka přizpůsobíte tomu, jakou máte náladu, jaké je vaše fyzické rozpoložení a časový rozvrh.

 

  • autor: Valentina Lebová
  • foto: Shutterstock.com

Jóga Dnes Konference
Energy Studio jd
JógaMarket