Hummus

28. 06. 2015


Hummus je tradiční lahůdkou Středního východu, avšak svoje příznivce si získal už po celém světě. Jeho základ tvoří cizrna, lahodnou chuť mu pak dodává sezamová pasta, zvaná tahini.

Hummus je vyváženým pokrmem, obsahuje poměrnou dávku bílkovin a kvalitních nenasycených tuků, zároveň je bohatý na komplexní sacharidy a velmi dobře zasytí. Nejlépe si ho vychutnáte s kváskovým celozrnným chlebem, arabským chlebem nebo s indickým chlebem nán. 

 

Ingredience (porce pro 2 osoby):

  • 1 sklenice cizrny v nálevu - cca 350 g (prodává např. Alnatura)
  • 1 lžíce sezamové pasty tahini
  • 1 menší stroužek česneku
  • 2 lžíce olivového oleje
  • citrónová šťáva
  • sůl, pepř
  • olivový olej na pokapání
  • špetka sladké papriky

 

Postup

Postup je velmi jednoduchý. Cizrnu propláchněte od nálevu, vsypte do mixéru a mixujte do hladka. Poté přidejte nahrubo nakrájený česnek, olivový olej, šťávu z citrónu, osolte a opepřete (nejdříve jen trochu). Vše znova několik minut mixujte, aby se ingredience důkladně promísily. Ochutnejte a dochuťte dle vašich preferencí.

 

Hummus servírujte odležený, nejlépe na talířku, lehce přelitý olivovým olejem a posypaný sladkou paprikou.

 

 


Jóga Dnes Konference
Energy Studio jd
JógaMarket