Cestování 27. 08. 2011 PDF Tisk

Cvičení v Thyonu (srpen 2011)

Thyon 2000 [tjó] je švýcarské vysokohorské středisko, které je součástí kantonu Valais, jehož osou je řeka Rhone. Lyžařská střediska „Les 4 Vallées“ jsou největšími ve Švýcarsku a Thyon je jedním z nich. Mont-Fort, je ledovec ve výšce 3300 m a poskytuje přenádherné pohledy do všech údolí, stejně jako na známou horu Mont Blanc. V kantonu Valais se rovněž nachází alpský vrcholek Matterhorn (4477m), který každoročně láká mnoho turistů a horolezců k výstupům. Nesčetně vysokohorských turistických tras poskytuje v tomto regionu maximální možné vyžití pro všechny, kteří mají rádi majestátnost hor, jejich sílu a energii, stejně jako pohodu a preciznost švýcarských měst, městeček a vesnic.
Thyon leží v nadmořské výšce cca 2100 m nad mořem a musím říci, že je znát tato výška na dýchání. Než jsem si zvyknul, dal mi zabrat i hluboký předklon. Když jsme se vydali cvičit powerjógu a jógu do tohoto švýcarského střediska, ani jsme pořádně nevěděli, kam jedeme. Pouze to, že jsou zde vysoké hory, krásné túry a velice rozmanité počasí. Skupinku tvořilo 24 lidí, já a Jakub, kteří jsme cvičili jógu. Ihned po příjezdu byli všichni účastníci zájezdu překvapení krásným a teplým počasím. V našich zavazadlech se nacházely zimní bundy, čepice, rukavice, prostě jsem byli připraveni na rozmarné, už lehce podzimní počasí. Jaké bylo ale naše překvapení, když žabky, šortky a plavky byly nejvíce používaným oblečením, ovšem pokud jsme nešli na nějakou túru. Lehátka, kavárny a restaurace, místní kiosek, kde se daly pořídit klasické potraviny a dobrůtky, byly součástí každodenních volných chvil v Thyonu. Každý apartmán měl terasu, kde ranní snídaně při pohledu na věčně sluncem zalitý Matterhorn, byly nezapomenutelným zážitkem. Taková ranní pohádka, než jsme se vydávali na nejrůznější túry. Jedna skupinka hned první den udělala túru na místní vysokohorskou přehradu, jenž měřila cca 20 km. Druhý den byla znát únava, ale program jógového pobytu vždy doplnil energii a protáhnul mírně unavená těla. Ranní cvičení, pránájáma a meditace, někdy v 7 hodin ráno, jindy v 8 hodin byly zahřívajícími rituály pro celý den. Večer jsme cvičili v 17.30 hodin, protáhli jsme svaly po celodenních túrách, nebo lenošení v areálu. Většinou ale všichni cestovali po místních zajímavostech a především chodili po horách. Jelikož jak ranní vstávání, tak celý den zalívalo slunce celý Thyon, byli jsme stále venku. Poslední noc před odjezdem se strhla bouře, blesky plnily údolí, bílá mračna procházela údolími a střídala se s černými mraky. V noci kroupy, blesky a hromy. Když jsme ráno vstali, čekalo na nás překvapení v podobě sněhu a ledu. Nejdříve jsem z ložnice viděl bílé vrcholky hor a říkal jsem si, že je to zřejmě mlha. Ale pak se oči adaptovaly a já se probral do rána a viděl jsem sníh. Šel jsem se podívat na teploměr, na kterém ryska ukazovala mínus 1 stupeň. Opravdu byla zima, ale byla krásná a opět prozářená sluncem.
Skupina ráno 27.8.2011 odcestovala zpět do Česka a já ještě zůstal v Thyonu. Budu si ještě vychutnávat a užívat krás Švýcarska, abych načerpal sílu pro podzimní aktivity. Z terásky apartmánu tak mohu opět zažívat nádherné defilé různých mraků a mráčků na obloze, jenž jsou prozářeny slunečními paprsky. V paměti mně utkvěla ranní meditace na sluneční sílu a ochranu, snad i klientkám, které ji se mnou absolvovaly. Čekal jsem až vyjde slunce, aby meditace byla účinnější. Cvičení probíhalo venku oproti krásnému údolí a ten den zrovna mraky pochodovaly po obloze a nechtěly dovolit slunci, aby se usadilo. Lekce se už blížila ke konci a slunce se neustále ukrývalo. Jakoby přemýšlelo, jestli už má zazářit naplno. A...... čekání se vyplatilo. Najednou nás slunce zalilo svou energií a my čelem k němu jsme ji s radostí a pokorou příjímali.
Jak krásné a silné to bylo! To se musí zažít.
Děkujeme s Jakubem všem, kteří s námi strávili překrásný čas v Thyonu a věříme, že sílu, kterou jsme zde načerpali si nenecháme jen tak vzít.
Příští rok  2012 se se mnou a Jakubem můžete vypravit za krásami: v dubnu Madeiry, v červnu Sicílie a v září španělské Andalusie.    fotogalerie: https://www.jogadnes.cz/fotky/galerie/0/132/thyon-srpen-2011---powerjoga-retreat/