Červencové tipy pro zdraví

01. 07. 2017


V létě je ideální čas pro sportování a pohyb v přiměřené míře. Pohyb je zdravý pro srdce a současně má pozitivní vliv na udržení vhodné váhy. 

Léto je v čínské medicíně spojeno s živlem ohně, kterému vládne srdce a tenké střevo. Tenké střevo, oběhový systém (osrdečník) a 3 ohřívače jsou hlavními meridiány pro období letních měsíců. Srdce je v létě aktivním orgánem, řídí krevní oběh a soustřeďuje se na přítomnost „tady a teď“. Srdce je velmi citlivé na okysličení mozku a svalů. Nervový systém vypovídá, jak jsou na tom tyto části s kyslíkem a ovlivňuje tím srdce. Jeho tempo závisí na emocích, psychickém i fyzickém stavu. Proto je v létě dobré pobývat v přírodě, být aktivní, sportovat a radovat se z toho, že můžeme „být“. Abychom utužovali oheň v nás, využijte možností, které máte a buďte aktivní. Takto načerpaná energie bude vhodně využita v následujícím období.

V červenci je třeba posilovat krevní oběh (osrdečník). Meridián osrdečníku začíná těsně vedle bradavky, pokračuje středem paže ve směru strany paže a předloktí, směřuje dolů na ruku a končí nehtem prostředníku. Úkolem krevního oběhu je rozvod kyslíku a živin po těle a následné odvádění zplodin z těla ven. Proudění krve zajišťuje srdce a jeho aktivita je vyjádřena krevním tlakem. Krevní tlak je síla, kterou krev působí na stahy srdce. Srdce se plní krví, to je diastolický tlak (nejnižší) a když srdce pumpuje krev, mluvíme o systolickém krevním tlaku. Ideální tlak u dospělého zdravého člověka je 120/80.

Proto, aby srdce správně pracovalo, je důležitá prevence. V létě je ideální čas pro sportování a pohyb v přiměřené míře. Pohyb je pro srdce zdravý a současně má pozitivní vliv na udržení vhodné váhy. Snižte příjem soli, omezte alkohol, uzeniny, sladká a moučná jídla a pijte čistou pramenitou vodu. Běhejte, plavte, choďte na procházky a dopřávejte svému srdci a krevnímu oběhu odpočinek tím, že je nebudete zbytečně přetěžovat.

V létě je nejlepší každodenní konzumace čerstvých bylinek a tmavých zelených listů. Nejlepší je vyhýbat se chlazeným nápojům a zmrzlin, ikdyž to k nim svádí. Pokrmy by měli být lehké, nic by se nemělo dlouho vařit, třeba na vysoký stupeň, ale krátce. Doporučuje se i konzumace malého množství ostře pálivého koření.

 

  • -jd-
  • zdroj fotky: Shutterstock.com

Jóga Dnes Konference
Mala Collective
Energy Studio jd
JógaMarket