Cereální kaše

23. 03. 2016


Krom sportovců se k přírodním snídaním a svačinám stále více přiklánějí i lidé, kteří den netráví na trati nebo v posilovně, ale u svých korporátních počítačů. A je to jedině dobře. Jedním z důvodů je možná i rychlá příprava, takže člověk hned po ránu nemusí přemýšlet, co si má připravit.

5 tipů jak si ozvláštnit přírodní cereální kaše

U kaše však po čase vyvstane ta stejná otázka jako u jiného ranního jídla - Jak kaši ozvláštnit, především když chceme, aby stále zůstala zdravá bez přidaných umělých barviv a ochucovadel? Pokud máte rádi cereální instantní kaše, můžete vyzkoušet zkombinovat jednotlivé druhy. Například české cereální kaše Nomina zakoupíte v devíti příchutích, mají kaši jáhlovou, pohankovou, ovesnou, rýžovou, špaldovou, vícezrnnou, čirokovou, lahodnou a samínkovou. Druhá možnost je naučit se pracovat s dostupnými přírodními surovinami, inspirací vám můžou být naše tipy.

 

  1. Sezónní salát

Víceméně celoročně si můžete do kaší přimíchávat jakékoliv druhy ovoce, protože v supermarketech narazíte na jahody nebo třeba mango i v zimě. Pokud ale holdujete ovoci, které má zrovna svou sezónu, bude vaše podzimní varianta stát asi zejména na jablkách, ke kterým se skvěle hodí skořice a med. Letní variantu můžete vytvořit z jahod, borůvek a malin, které můžete doladit třeba javorovým sirupem.

 

  1. Přesnídávková variace

Jedná se asi jednu z nejnáročnějších příprav, pokud si tedy ovocné pyré nebo přesnidávku nekoupíte v obchodě. Kaše skvěle dochutí rozmixované ovoce, přitom si pokaždé můžete namíchat rozdílné druhy tuzemských i zahraničních odrůd. Rozmixované ovoce si můžete připravit do uzavíratelných lahviček na pár dní dopředu, takže budete mít na následující dny snídani vyřešenou.

 

  1. Sušené ovoce

Sušené ovoce obsahuje dostatek cukrů, takže přírodní kaše dokáže chutně osladit, a zároveň z tekutého pokrmu vytvoří částečně tuhou stravu výraznější chutě. Mezi neoblíbenější druhy sušeného ovoce patří rozinky, brusinky, švestky a meruňky.

 

  1. Med a přírodní sirupy

V případě, že s přírodními cereálními kašemi teprve začínáte, budou se vám nejspíše zdát málo sladké. Med a sirupy nejsou pouhým sladidlem, ale i rychlým zdrojem energie, který je velmi důležitý i před sportovním výkonem. Pokud máte ale sedavé zaměstnání, měli byste sladidly šetřit. Velmi oblíbeným sladidlem jsou u kaší medy luční i lesní, a poté javorové nebo kokosové sirupy.

 

  1. Ořechy a semínka

Existuje řada druhů ořechů, můžete znát ořechy vlašské, lískové, kešu, para, burské, pistáciové, kokosové nebo pekanové a každý z těchto druhů můžete kombinovat v kaši. Ořechy mají dostatek vitaminů, minerálů a železa, takže působí příznivě na srdeční a cévní choroby, pomáhají snižovat hladinu cholesterolu a stimulují nervovou soustavu. To jsou hlavní důvody, proč byste je měli mít v jídelníčku. K ořechům pak můžete doplnit další vydatné suroviny jako jsou slunečnicová, dýňová nebo jiná semínka, v poslední době například oblíbená chia nebo quinoa (vždy potřeba předvařit).

Tato semínková varianta chutná většinou těm jedincům, kteří mají rádi slanější variantu kaše.

 

Jste unavení a bez energie? Špalda vás postaví na nohy

Nomina_spaldova

O špaldě kolují pověstí, že jimi léčitelé pomáhali uzdravit těžce nemocné. Něco na tom asi bude, jelikož tato prastará obilovina nebyla šlechtěna, takže si zachovala obrovské množství cenných látek.

Pšenice špaldy obsahuje téměř všechny základní složky důležité pro zdravý lidský organizmus. Špalda je výborným zdrojem některých vitamínů skupiny B, především thiaminu (B1), riboflavinu (B2), niacinu a vitamínu B17. U B17 bylo prokázáno preventivní působení proti nádorovému bujení a látky jako ß-karoten a thiokyanát podporují regeneraci buněk a chrání před infekcemi, proto jsou špaldě právem připsány pozitivní účinky na stimulaci imunitního systému.

Z minerálních látek špalda obsahuje především fosfor, draslík, železo a hořčík. Obsahuje také relativně mnoho nenasycených mastných kyselin a žádný cholesterol. Dále ve špaldové pšenici najdete nejvíce bílkovin ze všech obilnin a k tomu má vysoký obsah vlákniny. Špalda je tak lehce stravitelná a v případě zažívacích problémů doporučovanou surovinou.  

Pro špaldu je typické, že má zajímavou ořechovou chuť, takže si stačí její pokrmy jen lehce dochutit přírodními ingrediencemi, tak aby finální chuť byla dostatečně výrazná. Pokud si chcete práci usnadnit, existuje už spousta produktů, které mají špaldu zpracovanou do instantní podoby, kterou stačí zalít už jen vodou či mlékem. Bez barviv, konzervantů a dalších podobných nežádoucích látek je například cereální kaše Nomina špaldová.

Co si do špaldové kaše přimíchat?

  • Sezonní ovoce - vyzkoušejte zimní variantu jablka se skořicí nebo letní s jahodami a malinami
  • Sušené ovoce (brusinky, švestky, broskve) a ořechy (vlašské nebo lískové ořechy, mandle)
  • Pro oslazení - čokoládu, kokosový sirup, javorový sirup, med nebo marmeládu

 

http://www.nominal.cz

PROMOTION 

 


Jóga Dnes Konference
Energy Studio jd
JógaMarket