Salát s quinoou

18. 03. 2015


Quinoa (merlík čilský) se dostala do našeho povědomí teprve nedávno - s nástupem obliby veganské stravy. 

Merlík čilský, tedy quinoa, patří do skupiny pseudoobilovin a její konzumace je výhodná v mnoha směrech - je bezlepková, obsahuje vysoký podíl bílkovin a obsahuje široké spektrum vitamínů. Použít ji můžete stejně jako například rýži nebo kuskus. Snad jedinou nevýhodou je její vyšší cena - 100 g vyjde zhruba na 30 Kč.

Ingredience - pro 2 osoby:

  • 150 g quinoy
  • 1 avokádo
  • 5 sušených rajčat naložených v olivovém oleji
  • 50 g černých oliv
  • červená cibulka
  • olivový olej
  • sůl, pepř 

 Postup

Nejprve si uvařte quinou, kterou důkladně propláchněte v horké vodě. K 150 g quinoy přilijte 230 ml vody a vařte cca 15 min, dokud se zrníčka „neotevřou“ a voda nevyvaří (pokud je quinoa ještě tvrdá, můžete přilít další vodu). Vychladlou quinou smíchejte s pokrájeným avokádem, rajčaty, olivami a cibulkou. Dochuťte solí a pepřem a zakápněte olivovým olejem. 

TIP: Salát je dobré nechat dvě hodiny odležet v ledničce, aby se všechny chutě spojily. Nezapomeňte mu pak ale před konzumací dát 30 min při pokojové teplotě, abyste ho nejedli příliš studený.

 

 


Jóga Dnes Konference
Energy Studio jd
JógaMarket