Jóga Zprávy 23. 07. 2020 PDF Tisk

Ty nejlepší aktivity, které dokážou zmírnit depresi

Fyzická aktivita uvolňuje v těle hormony štěstí neboli endorfiny, které následně navozují dobrou náladu a celkový pocit pohody. Když máte depresi, měli byste být aktivní – to se lehko řekne a těžko udělá, přesto je to správná cesta k tomu, jak zlepšit špatnou náladu a žít si pěkně i s diagnózou deprese.

Ty nejlepší aktivity, které dokážou zmírnit depresi

Jediné, co musíte, je najít tu správnou aktivitu, která vás osloví. Každá aktivita je schopná příznivě ovlivnit naši emoční hladinu, některá více, jiná méně. Podstatné však je vybrat si to, co nám bude dělat radost a u čeho vydržíme.

„Důležité je nezůstat pasivní a neztratit ‚smysl pro aktivitu‘, ať se týká čehokoliv,“ radí Anita Gadhia-Smith, psychoterapeutka v okrese Columbia na předměstí Marylandu. „Pro naše životy můžeme vždy udělat něco konstruktivního, co přinese ovoce.“

A co tedy pomůže, když už se s depresivními stavy potýkáme?

1. Cvičení
„Mezi různými aktivitami má největší pozitivní vliv na depresi pravidelné ranní cvičení,“ říká Gadhia-Smith. „Mění chemii mozku a tělesné funkce a zlepšuje náladu. Byly provedeny studie, které ukazují, že pro některé lidi jsou účinky pravidelného ranního cvičení silnější než účinky léků.“ Vyberte si mezi cvičeními, jako jsou tato, a s klidem začněte:

  • Svižná chůze
  • Běhání
  • Silový trénink
  • Plavání
  • Tanec
  • Běžecký pás nebo eliptikal

 „Cvičení nemusí být namáhavé nebo obtížné,“ vysvětluje Gadhia-Smith. „Dělejte něco, co vás baví, a zkuste to dělat každý den, nebo alespoň pět dní v týdnu hodinu denně.“

 2. Práce s myslí neboli mindfulness
„Stále přibývá důkazů, že práce s myslí nebo schopnost věnovat pozornost svému tělu, myšlenkám a emocím a meditovat může mít antidepresivní účinky,“ doplňuje Richard Davidson, profesor psychologie a psychiatrie a zakladatel Centra pro zdravou mysl na University of Wisconsin-Madison. „Myšlenka je taková, že stejně jako fyzické cvičení buduje svaly, i my můžeme budovat naše mentální svaly, abychom si byli více vědomi sebe samých a uklidnili se tváří v tvář výzvám a stresu.“ Vyzkoušejte tyto činnosti, abyste se dostali do kontaktu se svým vnitřním já: 

  • Jóga
  • Rozjímání
  • Dechová cvičení
  • Vedení deníku

„Deprese je komplexní porucha spojená se stresem, takže myšlení a přístupy k prevenci a léčbě deprese mohou také zahrnovat strategie snižování stresu,“ říká Davidson. „To by mohlo znamenat minimalizaci fyzického stresu dostatkem spánku, dobrým jídlem a cvičením,“ dodává.

 

  • zpracovala: Valentina Lebová
  • zdroj:usnews.com
  • foto: Shutterstock.com