Špenátovo-avokádový hummus

24. 02. 2016


Hummus jako takový již velmi zdomácněl a stal se oblíbenou a zdravou univerzální pochoutkou. Zkuste si ho tentokrát připravit trochu jinak - přidejte do něj avokádo, baby špenát a pažitku! Konzistencí pak dostanete něco mezi hummusem a quacamole.

Porce: 4 porce

Příprava: 15 minut

Označení: Vhodné pro vegetariány a vegany. Bez laktózy.

 

Ingredience

  • 200 g konzervované nebo uvařené cizrny
  • 30 g pasty tahini
  • 50 g čerstvého baby špenátu
  • cca 50 g rozmačkaného avokáda
  • šťáva z půlky citronu
  • 1 stroužek česneku
  • pokrájená čerstvá pažitka
  • sůl, špetka kajenského pepře
  • 1 lžíce olivového oleje

 

Postup

  1. Postup je velmi jednoduchý. Připravte si sekáček (food procesor) a postupně do něj dejte cizrnu, pastu tahini, omytý baby špenát, rozmačkané avokádo, citrónovou šťávu, pokrájený stroužek česneku, špetku soli a kajenského pepře a pár snítek čerstvé pažitky. Mixujte do hladké konzistence.
  2. Směs přendejte do misky, polijte lžící olivového oleje, lehce posypte kajenským pepřem a nechte alespoň hodinu odležet a vychladit v ledničce. Podávejte s krekry, zeleninou či chlebem pita.

 


Jóga Dnes Konference
Energy Studio jd
JógaMarket