Recepty 10. 06. 2020 PDF Tisk

Špaldové krekry se semínky

Krekry jsou vhodnou náhradou běžného pšeničného pečiva – obsahují semínka, bohatá na zdraví prospěšné tuky, a pokud si je připravíte doma, tak jsou i prostá aditiv, palmového tuku či kypřidel. Vyzkoušejte a už je budete péci pořád.

Špaldové krekry se semínky

Porce: 12 ks (podle velikosti)
Doba přípravy: 45 min
Označení: vegetariánské, veganské 

Ingredience

  • 250 g semínek dle chuti (dýňová, slunečnicová, sezamová, chia, lněná atd.)
  • 125 g celozrnné špaldové mouky
  • 3 lžíce olivového oleje
  • 250 ml vody
  • koření (dle chuti a preference)
  • 4 g himalájské soli

Postup

  1. Troubu si předehřejte na 180 °C. Plech si vyložte pečicím papírem.
  2. Do mísy nasypte semínka, mouku a sůl a důkladně promíchejte. Přidejte případně koření dle chuti (pepř, chilli, kmín, sušený česnek apod.).
  3. Poté ke směsi přilijte vodu a důkladně zamíchejte, dokud nevznikne kompaktní hmota. Nechte 10 min nabobtnat. Pokud je těsto až moc hutné, přidejte ještě trochu vody.
  4. Směs rozprostřete po pečicím papíře do rovnoměrně silné vrstvy. Pomocí krájítka nebo nože těsto namřížujte podle požadované velikosti krekrů. Budou se vám pak lépe oddělovat od sebe.
  5. Krekry dejte péci do trouby zhruba na 30 min. Když začnou výrazně hnědnout krajní kusy, odeberte je a opatrně rukou krekry na plechu od sebe oddělte a otočte je. Pečte pak posléze ještě aspoň 5 minut.
  6. Hotové krekry nechte úplně vychladnout a skladujte ideálně ve skleněné dóze, kde vydrží až 14 dní.

  • autor: Michaela Bebová
  • www.biochemicka.cz
  • foto: Shutterstock.com