Silvestrovské chuťovky: Pomazánka z uzeného tofu

30. 12. 2015


Tofu je skvělou univerzální potravinou, kterou ocení hlavně vegetariáni a vegani. Dnes jeho uzenou verzi využijeme na přípravu pomazánky. Sója obsahuje vysoký obsah bílkovin, a tak i tofu obsahuje v průměru okolo 12 g na 100 g. Pozor si však dávejte na levné a nekvalitní produkty, které poznáte buď podle složení (začíná vodou...) a nebo podle snížené nutriční hodnoty.

 

Porce: 4 porce

Příprava: 15 min

Označení: Vhodné pro vegetariány a vegany.

 

Ingredience

  • 200 g uzeného tofu
  • 2-3 lžíce lahůdkového droždí
  • 2 lžíce sojanézy (lze použít i lehčí sójový jogurt bez příchutě)
  • 2 ks jarní cibulky nebo 1/2 červené cibulky nasekané najemno
  • 1 lžička sypkého zeleninového bujónu Würzl
  • 2 lžíce vody (na případné zředění pomazánky)

 

Postup

Uzené tofu nejprve nahrubo nastrouhejte na struhadle (pokud se vám podaří najemno, tak je to lepší). Poté k němu přidejte lahůdkové droždí, zeleninový bujón, najemno pokrájenou cibulku a sojanézu. Pokud by byla směs moc tuhá, přidejte podle potřeby trochu vody. Pomazánku nechte alespoň hodinu/dvě, uležet a poté podávejte - buď volně v misce k namazání nebo na krekrech či malých krajíčcích kváskového chleba, které můžete ještě ozdobit kousky řapíkatého celeru nebo ředkviček.

 

 

 

 


Jóga Dnes Konference
Energy Studio jd
JógaMarket