Salát z pečených paprik

25. 07. 2018


Na první pohled možná trochu pracnější postup, výsledná chuť za to ale opravdu stojí. Chuť pečených paprik, podpořená bylinkami a olivovým olejem, lahodí k široké škále pokrmů. Tento salát si tedy můžete vychutnat i jako lehkou přílohu.

Porce: 2

Doba přípravy: 2 hod

Označení: vegetariánské, veganské, bezlepkové

Ingredience

  • 2 červené papriky
  • 2 žluté papriky
  • 100 g černých oliv Kalamata
  • 20 g naložených kapar
  • olivový olej
  • citrónová šťáva
  • čerstvý libeček
  • sůl, pepř

Postup

  1. Troubu předehřejte na 200 °C. Papriky omyjte, odřízněte jim stopky a položte je na plech vyložený pečicím papírem. Pečte je zhruba hodinu a v půlce je otočte. Měly by být místy načernalé a dosti puchýřovité. Případně jim dopřejte ještě 20 min navíc.
  2. Papriky vyndejte a nechte je chvíli vychladnout. Poté pomocí nožíku sloupněte uvolněnou, načernalou slupku. Žluté papriky jdou o něco hůře loupat, proto je na chvíli zavřete do mikrotenového sáčku zapařit.
  3. Vychladlé papriky pokrájejte na menší kousky a vložte je do mísy. Osolte je, opepřete a zalijte olivovým olejem. Přidejte zhruba lžíci citrónové šťávy a hrst pokrájeného libečku.
  4. K paprikám poté přihoďte celé olivy a lžíci kapar. Vše společně promíchejte a podávejte – buď jako přílohu, nebo se skvěle hodí např. ke grilovanému kozímu sýru. Když necháte salát uležet v ledničce do druhého dne, bude ještě lepší.

 


Jóga Dnes Konference
Energy Studio jd
JógaMarket