Salát s čočkou a sýrem halloumi

11. 10. 2017


Pokud ještě halloumi neznáte, skoro jistě si ho zamilujete. Jedná se o aktuální „trendy“ sýr, na který můžete stále častěji narážet v restauracích, stejně jako tomu bylo kdysi např. s bůvolí mozzarellou. Halloumi se vyrábí z ovčího a kozího mléka a jeho polotvrdá struktura ho dělá vhodným ke grilování či restování, aniž by se roztekl.

Porce: 2

Dobra přípravy: 50 min

Označení: Vhodné pro vegetariány.

Ingredience

  • 200 g drobné zelené čočky
  • 1 balení halloumi sýru (cca 200 g)
  • olivový olej
  • 1 menší cuketa
  • 10 menších rajčátek
  • 2 červené cibule
  • mix sušených bylinek (bazalka, oregano, petržel, tymián, rozmarýn)
  • kousek čerstvé chilli papričky (je možné použít i chilli vločky)
  • sůl, pepř

Postup

  1. Nejprve si uvařte čočku. Propláchněte ji pod tekoucí vodou a vařte v dvojnásobném množství osolené vody do změknutí (pro lepší chuť můžete přidat 1/2 kostky zeleninového bujónu). V případě potřeby vodu přidejte či naopak slijte, dejte ale pozor, aby se nerozvařila.
  2. Mezitím co se vaří čočka si připravte zeleninu. Troubu si předehřejte na 200 °C. Rajčata rozpulte, položte rozkrojenou stranou nahoru na plech vyložený pečícím papírem, osolte a posypte bylinkami. Červenou cibuli rozkrojte na čtvrtky či měsíčky a také dejte na plech. Cuketu pokrájejte na silnější kolečka, rozprostřete na plech, osolte z obou stran a opět posypte bylinkami. Všechnu zeleninu nyní přelijte zlehka olivovým olejem a dejte péci na 30 min. Na posledních 10 min přepněte na gril.
  3. Nyní si připravte halloumi. Sýr nakrájejte na menší kusy a osmahněte ho na pánvi na lžíci olivového oleje a s kousky chilli papričky (poté je můžete dát pryč).
  4. Servírujte do hlubokých misek - nejprve čočku, poté přidejte grilovanou zeleninu a na závěr kousky halloumi.

 

 


Jóga Dnes Konference
Energy Studio jd
JógaMarket