Pomazánka z pečeného česneku

25. 10. 2017


Česnek obsahuje mnoho silic, saponinů, lektinů a flavonoidních látek. Jeho charakteristická štiplavost a „síla“ je dána přítomností alicinu, který je zodpovědný za jeho silné antibakteriální a protiplísňové účinky. Troufám si říci, že pečený česnek je jedna z nejlahodnějších záležitostí...

Porce: 2 porce

Doba přípravy: 1 hod pečení + 10 min

Označení: Vhodné pro vegetariány.

Ingredience

  • 2 palice českého česneku
  • 100 g kozí lučiny nebo žervé
  • extra panenský olivový olej
  • sůl, čerstvý pepř
  • čerstvé pečivo k podávání

Postup

  1. Předehřejte si troubu na 200 °C. Palicím česneku odřízněte špičku a poté je podélně rozkrojte na půlky. Řezem nahoru položte každou půlku na větší kus alobalu, osolte, opepřete a zakápněte olivovým olejem. Poté zabalte do čtyř balíčků a dejte péci na 1 hodinu.
  2. Po hodině balíčky opatrně vyndejte a nechte pootevřené vychladnout. Pomocí malé lžičky vydlabejte jednotlivé stroužky do mísy. Přidejte kozí lučinu/žervé, ještě jednou opepřete, zakápněte olivovým olejem a podle chuti dosolte. Vše důkladně promíchejte do kompaktní pomazánky.
  3. Podávejte nejlépe s čerstvým pečivem.

  

Zajímavost

Česnek ve svém přirozeném stavu obsahuje látku aliin, která je jakýmsi prekurzorem pro tvorbu zdraví prospěšného alicinu. K přeměně je potřeba enzymu aliinázy, která se uvolňuje třením, lisováním či krájením česneku nadrobno. Pečení česneku inaktivuje tento enzym, nevzniká štiplavý alicin a česnek se tak stává jednak „méně zdravým“, ale také pojídatelným ve větším množství bez nepříjemných pocitů :)

 


Jóga Dnes Konference
Energy Studio jd
JógaMarket