BLESKOVĚ
Technika cvičení 31. 12. 2019 PDF Tisk

Má „povánoční“ rutina, jak skvěle detoxikovat tělo a pohádkově přivítat Nový rok!

Známe to všichni. Chtě nechtě se nám alespoň jednou o svátcích povede sníst či vypít toho víc, než je zdrávo. Nevadí. Důležité je se z toho nesesypat a brát to jako bonus, který si v tento čas můžeme dopřát. Vždyť Vánoce jsou přeci jen jednou za rok!

Má „povánoční“ rutina, jak skvěle detoxikovat tělo a pohádkově přivítat Nový rok!

Čas Vánoc a příchodu Nového roku je spjatý s oslavami, ponocováním a spoustou dobrého jídla a pití. Bez pocitu viny oslavujeme každý okamžik se svými blízkými, rodinou a přáteli. Nový rok je plný večírků a alkoholu, které tyto příležitosti bezostyšně doprovází!

Nový rok, nový začátek

Brzy však vaše tělo začne toužit po tom, aby nastalo jemné vyladění všech těchto prohřešků. Můžete se cítit unavení a stav vašeho trávení je někde na bodu mrazu. Abychom neztratili elán, je potřeba svému tělu (i duši) trochu odlehčit.

Naše těla jsou navržena pro samovolnou detoxikaci každý den, ale čas od času je třeba, abychom i my tělu trochu pomohli tím správným směrem. Abychom se stali zdravějším a autentičtějším já, je dobré zahrnout do své denní rutiny jógu. Ta nás zcela jistě postaví na nohy!

Očista jógou

Chcete-li začít detoxikaci, nemusíte se zavázat k týdnu usrkávání zelené šťávy někde daleko od lidí. Jednoduše rozbalte svou podložku a nechce se unášet na vlně jógy. Ta vám pomůže stimulovat oběhový, trávicí i lymfatický systém a zbaví vaše tělo odpadu a škodlivých toxinů.

Kromě fyzických výhod může jóga poskytnout také duševní očistu. Uklidňující a centrující aspekty jógy jsou nezbytné pro všestranný detox mysli a těla, pomáhají uvolňovat fyzickou, duševní a emoční toxicitu.

Nový dech = nový okamžik

Jóga je skvělá v tom, že restart s ní spojený je možné navodit kdykoliv a udržet ho po dlouhou dobu. Pránájáma neboli technika dechu doslova znamená rozšíření životní síly nebo životní energie (dech). Jóga vám pomůže zůstat v přítomnosti, pohybovat se vpřed a neohlížet se za tím, co bylo. To už není podstatné.

Výhody novoroční detox jógy

  • Zvýšená energie a vášeň pro život.
  • Lepší spánek.
  • Vyvážené hormony.
  • Vylepšené trávení.
  • Hubnutí a zvýšené libido.
  • Zářící kůže a lesklé vlasy.

Cítím se báječně každý den

Ano a přesně o tom to je. Nemusím se předhánět s nikým vedle sebe a nemusím a nechci soutěžit ani sama se sebou. Chci se jen cítit dobře.

Díky těmto pozicím se budete cítit dobře, vaše trávení bude bez problému a příchod Nového roku si užijete stejně dobře jako ostatní jen s tím rozdílem, že vy budete fit a plni energie.

  1. Hluboký předklon s nohama široko od sebe – Skvělá pozice pro otevírání stažených hamstringů umožňující pokles hlavy pod srdce. Tato pozice také zvrátí tah gravitace a podporuje cirkulaci krve v těle. Předklony obecně stlačují břicho a tím masírují orgány v dutině břišní. Zlepšují jejich prokrvení a následně také funkci. Tím se zlepší trávení a zrychlí metabolismus.
  2. Pozice židle stranou – Tato pozice doslova „propálí“ vaše dolní končetiny a způsobí, že se stehna a zadek budou cítit jako v ohni! Ásana, která podpoří trávení, lehce masíruje ledviny, játra a slezinu, které stimulují odstraňování toxinů, zatímco vy zpevňujete svaly břicha. Stimuluje srdce, zlepšuje cirkulaci krve, dýchacích cest a lymfatického systému a zmírňuje duševní a fyzickou slabost!
  3. Třínohý pes hledící k zemi – Držíte hlavu pod svým srdcem a nohu zvednutou ve vzduchu v této variantě psa hledícího k zemi. To podporuje tok krve cirkulující celým tělem a také přemisťuje tekutinu do lymfatických uzlin. Tato pozice může být také velmi uklidňující, což může pomoci při mentální detoxikaci a uvolnění stresu, strachu a smutku.
  4. Obrácený trojúhelník – Tato pozice protahuje a otevírá hrudník, plíce, ramena a páteř a zvyšuje tak kapacitu plic. Otáčivý pohyb stimuluje břišní orgány, napomáhá trávení a oběhu, uvolňuje stres a úzkost a dodává energii tělu a mysli.
  5. Kobylka – Tato pozice posiluje celou zadní stranu těla, otevírá hrudník a podporuje dobré držení těla. Tlak na břicho také podporuje trávení, které stimuluje uvolnění těch věcí, které vám již neslouží.
  6. Pluh – Ásana, která posiluje a protahuje svaly zad, vyrovnává páteř a zlepšuje držení těla, stimuluje břišní orgány, vaječníky, močový měchýř a ledviny a zmírňuje trávicí potíže. Zrychluje metabolismus a zpevňuje břišní stěnu.
  7. Stoj na hlavě s podpěrou předloktí – Další pozice, kde je vaše srdce nad hlavou, posiluje celý pohybový aparát a současně zajišťuje účinnější oběh způsobený čerstvým dodáním krve do srdce. Stimuluje štítnou žlázu, což zrychluje metabolismus, stimuluje nervový, trávicí a dýchací systém a účinně uvolňuje toxiny z těla, nemluvě o změně pohledu na život doslova otočením se vzhůru nohama! Tato pozice je obvykle držena 10 dechů nebo déle. Zaměřením na hluboký dech se uvolňuje oxid uhličitý z plic.
  8. Twist vleže – Twist vám dodává energii a schopnost soustředit se, ale také vám dá mentální jasnost, zmírní stres a hluboké napětí a detoxikuje celý systém primárně masáží vašich vnitřních orgánů, která povzbuzuje eliminaci toxinů ven z těla. Když uvolníte tento skrut, čerstvá krev a živiny se vrhnou zpět do zažívacích orgánů, což přispívá k jejich výživě a podpoře.

 

  • autor: Valentina lebová
  • foto: Shutterstock.com