Lululemon trhá rekordy!

12. 04. 2018


Oblíbená značka sportovního, a hlavně jógového oblečení Lululemon, hojně využívaná zejména celebritami, jako je Kim Kardashian nebo Cameron Diaz, ročně svým prodejem jógových legín vydělá více než 2 miliardy dolarů.

V prodeji jógových kalhot je spousta peněz. Lululemon, známá značka sportovního oblečení upřednostňovaná především celebritami včetně Kim Kardashian, Rosie Huntington-Whiteley a Cameron Diaz, oznámila, že její roční obrat činí více než 2 miliardy dolarů (1,4 miliardy liber). Prudký nárůst prodeje, a to o celých 1,8 miliardy dolarů oproti předcházejícímu roku, ji jednak vyhoupl na vrchol značek navrhující své oblečení pro vášnivé sportovce, ale také předpovídá, že do roku 2020 by se objem prodeje mohl zdvojnásobit na 4 miliardy dolarů. Tento fakt byl popsán přímo na samotné Wall Street.  

Akcie společnosti Lululemon, které se v letošním roce již zvýšily o 16 %, vzrostly nedávno o dalších 10,4 % na 67,70 dolarů, což znamená, že 18 let stará kanadská společnost byla oceněná na 9,5 miliardy dolarů.

Tento finanční úspěch přichází pouhé dva roky poté, co byla společnost v krizi kvůli nepřijatelné úrovni některých svých jógových kalhot kolekce Luon, které bohužel zobrazovaly o něco více z těl cvičících jogínek, než by si samy jogínky přály. To vedlo bohužel k tomu, že tímto důsledným debaklem musela značka Lululemon stáhnout 17 % svých akcií a její vedoucí produktový důstojník Sheree Waterson rezignovala.

Nicméně, Chip Wilson, zakladatel značky Lululemon a 17. nejbohatší člověk Kanady s majetkem větším než 2 miliardy dolarů, přišel s vysvětlením, že ne všechny kalhoty jsou vhodné pro všechny typy žen a opravdu záleží na tělesné konstituci, která pak následně ovlivňuje, jak velký tlak je na látku vyvinut. Čím více se tedy látka napne, tím více je průsvitná.

Když jsou tedy ženy opět šťastné ve svých jógových kalhotách, vrhla se značka Lululemon také na navrhování oblečení pro muže, s cílem prodat v roce 2020 kousky za 1 miliardu dolarů.

„Sjednocení mužů a žen pod jednou vizí opravdu posiluje značku jako takovou, takže když přemýšlíte o prodeji globálních příběhů o funkčních materiálech, máme nyní platformu, která je opravdu mnohem silnější než předtím,“ řekl Laurent Potdevin, výkonný ředitel značky Lululemon.

 

  • zpracovala: Valentina Lebová
  • foto: Shutterstock.com

Jóga Dnes Konference
Energy Studio jd
JógaMarket