Jógou na rozdílné názory? Ano!

28. 06. 2018


Aneb jak praxe jógy vytváří návyky, kterou mohou pomoci překonat rozdíly. U.S. News přišly se zprávou, že rozdílné názory obecně vytvářejí nesváry mezi lidmi. Mnohdy rozdělují přátele, a dokonce i rodinu. Lidé spolu nemluví a ve vzduchu je cítit stres. Jak na něj?

 

Naštěstí je tu jóga, která je skvělým pomocníkem při zvládání obtížných emociálních situací. Situace, které, pokud by zůstaly neřešeny, by mohly vyústit v hořkost a nenávist lidí, které milujeme. Ztratíme přátele, klienty a členy rodiny. Jóga je jako účinný pomocník, jak eliminovat stres, a to nejen na bázi fyzična, ale i stavu své mysli. Jak nám tedy může být nápomocná?

  1. Přijměte rozmanité názory. A nejlepší cestou, jak přijmout člověka s odlišným názorem, je s ním začít cvičit. Ukázalo se, že když spolu lidé cvičí, vytvářejí, chtě nechtě, mezi sebou vazbu. I v nejvíce na první pohled rozmanité skupině pak lidé zjišťují, jak moc jsou si mnohdy podobní. To se pak promítá z jógy do reálného života, a vy pak, když budete rozmlouvat s někým, s kým nebudete souhlasit, začnete naslouchat namísto toho, abyste dotyčného soudili či odsoudili ihned.
  2. Najděte sílu ve svém postoji. Jedním z největších učení jógy je přijmout postoj, který vyzařuje sebehodnocení. Postavte se vzpříma, tlačte ramena dozadu a lopatky k sobě. Buďte pozorní a připraveni na svět kolem vás. Sami sebe také ujistěte, že máte co nabídnout. Tento postoj je silný a pomáhá vám vybudovat důvěru, která vám dává duševní sílu k řešení tvrdých situací. Rozvíjení pohledů prostřednictvím postojů vám může pomoci rozvíjet názory, o kterých budete přemýšlet a také budete schopní je snadno vyjádřit – aniž byste zaútočili na ty, kteří se od vás liší.
  3. Pokud se vám něco na první pokus nepovede, zkuste to znovu. V józe se často pokoušíte xkrát stále dokola, než se vám povede nějaká ásana, a ty zmařené pokusy neberete vůbec jako prohru, ale naopak jako trénink k tomu, abyste příště byli lepší. Je to dlouhá cesta ke kýženému úspěchu. Cvičíte každý den, padáte bezpočetkrát, ale pokračujete v práci na technice, dokud nesplní sama vaši představu. Stejná trpělivost je potřeba k vyřešení jakéhokoliv napětí s lidmi, kteří mají různé názory. Pokud se během prvního rozhovoru nedostanete příliš daleko, zvážíte příště styl komunikace nebo naslouchání jiným způsobem, použijte dovednosti nabyté jógou.
  4. Dýchejte. Jóga nás učí dýchat, a kdykoliv na to zapomeneme, sama nám tento fakt připomene. Je to o napojení na hluboký dech. Dech je ale také velmi mocný pomocník ve chvíli, kdy se nacházíme v ne příliš milém rozhovoru.

 

  • autor: Valentina Lebová
  • foto: Shutterstock.com

Jóga Dnes Konference
Energy Studio jd
JógaMarket