BLESKOVĚ
Zdraví 26. 06. 2021 PDF Tisk

Jógou k „lepšímu“ tělu

Jóga jako pradávná praxe nás učí akceptovat vše takové, jaké to momentálně je, a právě to považovat za nejlepší možné. To je skvělý odrazový můstek k tomu posouvat se neustále dál, ale nelpět na tom.

Jógou k „lepšímu“ tělu

Jóga je spojení těla, mysli a dechu, kdy díky praxi fyzických ásan posouváme sami sebe k lepší verzi našeho já.

Pravidelné cvičení jógy může odstranit bolesti svalů, vést ke kvalitnějšímu spánku, zlepšit náladu a také naučit mít sám sebe rád. To je ovšem pouze začátek všeho.

I když jsou duševní a emocionální výhody jógy dobře známé (a vědecky dokázané), existuje spousta dalších benefitů, které nám jóga může dát. Jedním z nich je i lepší fyzický vzhled, jelikož spousta ásan je náročná a svaly v nich doslova „hoří“.

Stačí otevřít sociální sítě a podívat se, že dobrý jogín není pouze flexibilní, ba co víc, on také skvěle vypadá! Při pohledu na jejich štíhlá těla se nabízí jedna zásadní otázka: Může jóga skutečně vytvarovat tělo?

Počkejte chvilku – co přesně znamená „tvarovat“?
„Tvarování“ je fráze popisující posílení a rozvoj určitých svalových skupin – obvykle stehen, paží nebo podbřišku. V zásadě je to jakýsi termín pro „silový trénink“. 

Ale stejně jako samotné zvedání závaží nám nevytvoří soutěžní postavu, žádná aktivita „nevytvaruje“ naše tělo do podoby štíhlé primabaleríny. Je toho zapotřebí mnohem víc. Aby se svaly staly viditelnými, je nutné snížit celkový tělesný tuk, což v praxi znamená, že naše srdce je pravidelně zatíženo nějakým pohybem. Pohybem, kdy se náš srdeční tep drží na správné hranici aerobní aktivity, aby se tuk pálil, jak má. Klíčovou součástí toho všeho je pak také správné stravování.

Disciplína pohybu a stravy
Ať už jsou vaše fyzické cíle jakékoliv, potřebujete spojit vyváženou stravu s pravidelným pohybem, aby změny na vaší tělesné schránce byly viditelné. 

Může se jóga počítat jako silový trénink?
Podle předních odborníků ano! Jóga účinně aktivuje svaly celého těla a navíc jde od hlubokých svalů směrem na povrch, takže nejen že pravidelnou praxí získáváte hezčí tělo, ale díky hlubokým svalům a jejich tonizaci i pevnější kostru, větší sílu a hlavně vytrvalost. A  nikdo vám neříká, abyste se věnovali pouze jednomu jógovému stylu. Někdo se najde v rychlejší a dynamičtější vinjáse, jiný bude jako ryba ve vodě v aštánze, zatímco dalšímu plně postačí hathajóga, kde díky delším výdržím v pozicích skutečně procítí každý sval těla.

Všechny styly jógy nabízí skvělou příležitost, jak pracovat na svém těle ve spojitosti s dechem a dosáhnout vzhledu, který si přejete. Zadarmo to nebude, ale bude to jednoznačně stát za to!

  • autorka: Valentina Lebová
  • foto: Shutterstock.com

Objednat předplatné