Jóga pro lenochy!

19. 03. 2018


Také patříte mezi ty, kteří by rádi dělali nějaký sport, ale slézt z gauče je pro ně nadlidský výkon? Pak se radujte. Britský The Guardian přišel s tím, jak by měla vypadat jóga pro lenochy. Aneb sedm „pohybů“, které vás učiní šťastnými.

Mnoho lidí by rádo praktikovalo jógu, ale z gauče je nikdo nedostane. Nevadí. Jóga je určená i pro ty nejlínější z nejlínějších. Tak zůstaňte, kde právě jste, a nechte se vést naším návodem. Sami zjistíte, že i tak se dá získat pozitivní přísun velké dávky energie.

  1. Surya bheda, dech nosem

Pohodlně si sedněte, držte rovná záda, ale vnímejte, že jste uvolnění. Zavřete oči, hřbet levé dlaně opřete o koleno, spojte palec a ukazováček do čin mudry. Palcem pravé ruky si zacpěte pravou nosní dírku. Levou se zhluboka nadechněte, dech na malý okamžik zadržte, uvolněte palec z pravé nosní dírky a malíčkem stejné dlaně zacpěte levou nosní dírku. Výdech proveďte pravou nosní dírkou. Opakujte nádech levou nosní dírkou, výdech pravou nosní dírkou. Praktikujte dvě minuty.

  1. Dolásana, pozice kyvadla

Stoupněte si rovně s nohama na šíři boků, paže nechte volně podél těla. S nádechem zvedněte paže nad hlavu, propleťte prsty, s výdechem jděte do předklonu, paže držte stále spojené. Zadržte dech a přibližte se čelem nejprve k jednomu koleni, pak ke druhému a s nádechem se pomalu vracejte do vzpřímené polohy. Tento cvik několikrát zopakujte.

  1. Vajrásana, pozice diamantu

Zaujměte pozici sedu na patách. Páteř je protažená a rovná a kolena pevně u sebe. V tomto sedu zkuste vydržet jednu minutu, dýchejte zhluboka a plně se soustřeďte na svou mysl. Koncentrujte se na každý nádech a každý výdech.

  1. Padmásana, pozice lotosového květu

Jedna z nejoblíbenějších pozic. Sedněte si klidně a pohodlně, nohy natáhněte před sebe, zrelaxujte tělo i mysl. Pokrčte pravou nohu a umístěte pravé chodidlo na horní polovinu levého stehna. Ploska chodidla by měla být natočená směrem vzhůru a pata by měla být co nejblíž břichu. To samé pak udělejte s levou nohou. Pokud to nepůjde, dejte jednoduše nohy křížem. Pak opřete hřbety dlaní o kolena, spojte palec a ukazováček do čin mudry. Zavřete oči. Snažte se dýchat vědomě po několik minut.

  1. Simha garjana, pozice řvoucího lva

Posaďte se na paty, kolena nechte mírně od sebe, páteř protáhněte od sedacích kostí nahoru za temenem hlavy. Dlaně opřete o kolena, paže nechte uvolněné, zrelaxované. Otevřete pusu, uvolněte čelist i jazyk. Dýchejte současně nosem i ústy. Zapojte střed svého těla a vtáhněte břicho dovnitř, vydechněte a uvolněte se. Opakujte po dobu dvou minut.

  1. Sarpásana, pozice hada

Lehněte si na břicho, nohy natažené, ale pevně přitisklé k sobě. Propleťte prsty dlaní dohromady a hlavu opřete bradou o podložku. S nádechem zvedejte horní polovinu těla, pohled upřete před sebe. Představte si, že vás někdo tahá za paže směrem nahoru. Vydržte, co nejdéle to půjde. Ale jen tak dlouho, jak to pro vás bude pohodlné. Pak se nadechněte a s výdechem tělo vraťte na podložku. Několik dechů zrelaxujte a poté ještě dvakrát zopakujte.

  1. Šavásana, pozice mrtvoly

Pro lenochy oblíbená ásana. Lehněte si na záda, paže tak daleko od těla, aby vytočení dlaní vzhůru bylo pohodlné. Chodidla volně kleslá do stran. Nohy na šíři podložky. Hlava a krk v dokonalém uvolnění. Uvolnit byste měli také dech. Na pár minut se zastavte a vnímejte, jak dech sám volně plyne vaším tělem.

 

  • zpracovala: Valentina Lebová 
  • foto: Shutterstock.com

Jóga Dnes Konference
Energy Studio jd
JógaMarket