Jak účinně zklidnit mysl podle starých Májů

03. 10. 2019


Smích. Smysl pro humor nedokáže vyléčit všechny nemoci, ale může vám pomoci cítit se lépe. Když se smějete, nejen že to odlehčí vaši duševní zátěž, ale smích také způsobí pozitivní fyzické změny v těle a zmírní vaši stresovou reakci....

Znepokojuje vás stres a jste podráždění? „Uvolňovači“ stresu vám mohou pomoci obnovit klid a vyrovnanost vašeho chaotického života. Nemusíte investovat spoustu času a peněz nebo přemýšlet o všemožných úlevách či kam se vydat, abyste se stresu zbavili. Pokud se stres vymkne vaší kontrole a potřebujete rychlou úlevu, zkuste jeden z těchto tipů. Studie ukázala, že již staří Májové věděli, jak na to…

Buďte aktivní

Prakticky jakákoli forma fyzické aktivity může působit jako odlehčovač stresu. I když nejste sportovci nebo nemáte zrovna optimální váhu, cvičení může být účinným odlehčením stresu.

Fyzická aktivita může napumpovat vaše endorfiny a jiné přírodní nervové chemikálie, které zvyšují pocit pohody. Cvičení může také soustředit vaši mysl na pohyby těla, což může zlepšit náladu a pomoci zmírnit podráždění. Zvažte chůzi, jogging, zahradničení, úklid domu, jízdu na kole, plavání, vzpírání nebo cokoli jiného, co vás přiměje k aktivitě. 

Jezte zdravě 

Zdravá strava je důležitou součástí péče o sebe sama. Cílem je jíst různé druhy ovoce a zeleniny a celá zrna.

Vyvarujte se nezdravých návyků

Někteří lidé se mohou vypořádávat se stresem tak, že pijí nadměrné množství kofeinu nebo alkoholu, kouří, příliš mnoho jedí nebo užívají nezákonné látky. Takové návyky mohou poškodit vaše zdraví.

Meditujte

Během meditace soustředíte svou pozornost sami na sebe a v tichu slyšíte zmatené myšlenky, které mohou tlačit vaši mysl a způsobovat stres. Meditace může přinést pocit klidu, míru a rovnováhy, z čehož může těžit jak vaše emoční pohoda, tak vaše celkové zdraví. 

Kontrolovaná meditace, řízené snímky, vizualizace a další formy meditace lze praktikovat kdekoli, ať už jste na procházce, jedete autobusem do práce nebo čekáte u lékaře. Můžete také zkusit hluboké dýchání, a to skutečně kdykoli.

Více se smát

Smysl pro humor nedokáže vyléčit všechny nemoci, ale může vám pomoci cítit se lépe. Když se smějete, nejen že to odlehčí vaši duševní zátěž, ale smích také způsobí pozitivní fyzické změny v těle a zmírní vaši stresovou reakci. Pokud tomu nevěříte, požádejte někoho, aby vám řekl vtip nebo legrační historku anebo si pusťte svou oblíbenou komedii a sami se přesvědčte, jak je smích mocný. Pokud se chcete smíchu věnovat hlouběji, zajděte třeba na „Laughing Yoga“ anebo jógu, kde ústředním tématem je právě smích.

 

  • připravila: Valentina Lebová
  • foto: Shutterstock.com

Jóga Dnes Konference
Energy Studio jd
JógaMarket