Jak správně zrelaxovat svou mysl od stresu?

06. 02. 2018


Pokud žijete neustále v napětí, vaše mysl neustále kmitá od jednoho problému k druhému, zas a znovu nad něčím přemýšlíte a v práci se snažíte dodělat tisíc úkolů najednou, je jasné, že vaše mysl potřebuje zrelaxovat!! A je zcela jedno, zda na to máte pět minut, pět dní nebo pět let. Zkuste jednu z následujících technik a sami uvidíte, zda se budete cítit lépe.

Neustálý stres a napětí se po čase projeví jak na fyzickém těle, tak, a hlavně, na naší psychice, a je proto velice důležité, ba možná dokonce nutné, se naučit relaxovat. Vypnout a uvolnit mysl, zvládnout vědomí, že zkrátka nemám vše hotové, ale i tak to nevadí. Život jde dál.

Všichni to známe, tlak kolem pupíku, jakási mlha v naší mysli, která nás táhne dolů jako gravitace. Pozitivní na tom je, že na to, ani v tom, nejsme sami.

A co je vlastně stres?

Stres přichází v okamžiku, kdy nejsme schopni se popasovat s jakýmkoliv tlakem ve svém životě. Stres je zkrátka stav emočního napětí vycházejícího z náročných situací, deadlinů, náhlých a nečekaných informací, trvalých či rostoucích povinností. Je to tlak okolního světa na nás samotné.

Příznaky jsou pak neklid, panika či strach a spouštěčem toho všeho může být někdy třeba jen nedostatek spánku.

Jak tedy svou mysl zrelaxovat? Jak zredukovat stres?

  1. Dávejte si cíle – Pokud si skutečně budete dávat cíle, jako například, že se budete učit cizí jazyk, nějaký sport či budete docházet na soukromé lekce zpěvu, pomůžete si zbavit se velkého napětí z práce i každodenních problémů a jako bonus se zvýší vaše sebevědomí.
  2. Navštěvujte své přátele a smějte se – Zkuste z toho udělat pravidlo každého pátku. Dne, kdy navštívíte své přátele, blízké či rodinu, a pokud nemáte čas, aspoň jim zavolejte. Kontakt s těmi, na kterých vám záleží, je skvělým prostředkem, jak uvolnit stres a celkově i sám sebe. A navíc, pokud se přátelům svěříte s tím, že máte případně nějaký problém, jistě to s nimi můžete probrat a nalézt řešení.
  3. Nezapomínejte na čas jen pro sebe! Čas strávený sám se sebou bychom také neměli vynechávat, protože to zlepšuje náš každodenní život. Ať už je to vybírání nové laku na nehty, horká vana, či čas strávený s dobrou knihou.
  4. Vyhněte se cigaretám a přemíře alkoholu – Asi to zní jako klišé, ale cigarety i alkohol opravdu stres zvyšují, takže šance najít s nimi zen ve své mysli je zkrátka nemožné. A dobrá není ani káva. Káva totiž zvyšuje adrenalin v našem těle, ten stejný adrenalin, který se snažíme snížit, když máme stres a chceme se zrelaxovat. Je to jako přilít palivo do ohně.
  5. Myslete pozitivně – Vždycky je lepší vidět sklenici na půl plnou než z poloviny prázdnou a je dobré si uvědomit, že život není a nebude dokonalý, a je dobré ho tak brát. A jak začít? Napište si na závěr každého dny tři věci, které vás potěšily, povedly se vám nebo se podařily.
  6. Jezte potraviny, které jsou výživné! Člověk zažívající stres většinou sáhne po kávě či cukrech, ve snaze stres eliminovat. Bohužel káva a cukry stresu povětšinou přihorší. Zkuste pročistit svou kuchyň od nezdravých pochutin a naopak se snažte ji naplnit čerstvým ovocem, zeleninou či oříšky. Zkrátka potravinami, které, nejen ve stresu, dodají vašemu tělu ty správné živiny.

 

  • autor: Valentina Lebová
  • zdroj fotky: Shutterstock.com

Jóga Dnes Konference
Energy Studio jd
JógaMarket