Dieta jako novoroční předsevzetí a jak na ní!

09. 01. 2015


Leden je prvním měsícem v novém roce, obdobím začátku nových životních etap, obdobím předsevzetí a pomyslných čistých nepopsaných papírů.

Leden je prvním měsícem v novém roce, obdobím začátku nových životních etap, obdobím předsevzetí a pomyslných čistých nepopsaných papírů. A tak víc než kdy jindy máme potřebu si dávat nejrůznější výzvy (aktuálně velmi oblíbený termín “challenges”) a říct si “tak a teď už opravdu začnu”. Snad nejčastější předsevzetí, které si dáváme, se týká různých diet – diktujeme si nejrůznější omezení, slibujeme si, že už nebudeme jíst tolik čokolády, že nebudeme pít tolik vína… často však zapomínáme, že stačí málo (např. přidat pohyb) a výsledky jsou hned vidět.

Jak to tedy udělat, abychom se pustili do hubnutí s rozumem a efektivitou? Zde pro vás mám 5 univerzálních tipů do začátku vašeho hubnoucího předsevzetí, které by vám měly začátek vaší cesty usnadnit:

 

  1. Předtím než se rozhodnete začít držet nějakou dietu, rozmyslete si, čeho chcete opravdu dosáhnout, protože stanovení cíle je základem úspěšné cesty. Chcete shodit jen nějaká nadbytečná kila po Vánocích a Silvestru nebo chcete změnit svůj jídelníček a začít se trvale stravovat zdravě? Chcete si jen zformovat postavu a přeměnit přebytečný tuk na svaly a nebo vám jen záleží na čísle na váze? Vyvarujte se nesmyslných cílů, které víte, že nedokážete splnit, a raději se zaměřte na menší krůčky, které vás dovedou ke zdárnému konci. 
  2. Nesnažte se hubnout jen jídlem, ale také sportem! Pravidelná aerobní sportovní aktivita je při účinné redukční dietě nutností. Využijte toho, že v zimním období můžete vyrazit na lyže, na běžky, bobovat nebo jen tak vyrazit na delší vycházku do přírody. Nízké teploty mobilizují metabolismus a nutí naše tělo se zahřívat, a tak spalujeme ještě více energie, než třeba v létě. Pokud vám časové možnosti dovolí, vyražte alespoň 3x týdně za sportem, který můžete doplnit například pobytem v sauně – vypotíte se, otužíte a upevníte tak ještě více své zdraví. 
  3. Nehladovte! Nejhorší věcí, co můžete udělat, je naordinovat si dietu, při které se budete trápit hlady – rozhodnete se týden jíst jenom jablka, nevečeřet a nebo prostě jíst nezdravě jako doposud ale výrazně méně. Touto cestou sice shodíte pár kilogramů, ale nikdy nedosáhnete trvalého efektu, ba naopak, často se může dostavit jojo efekt. Ke vysněné hmotnosti se tedy vždy tzv. správně projezte. 
  4. Nedělejte si nerozumná předsevzetí typu “nebudu jíst po 17 hod”, “nebudu jíst žádné tuky”, “nebudu jíst čokoládu” apod. Namísto toho se nalaďte na pravidelný režim o 3 větších jídlech a 2 svačinách, kdy poslední jídlo sníte 3 hodiny před spaním. 
  5. Úplně vyřaďte konzumaci alkoholu. Jelikož je prosinec měsícem plným večírků, oslav a svátků, stává se tak toto období měsícem, kdy zpravidla konzumujeme nejvíce alkoholu v roce. Proto není na škodu dopřát játrům a celému metabolismu odlehčení v podobě měsíční abstinence, která se projeví i na celkovém snížení energetického příjmu.

Hodně štěstí do nového roku 2015 a mnoho úspěchů ve vašich předsevzetích!

 

  • autor: Mgr. Michaela Bebová
  • www.biochemicka.cz
  • zdroj fotky: Samphotostock.cz 

Jóga Dnes Konference
Energy Studio jd
JógaMarket