Dýňový hummus

09. 10. 2019


Pravý arabský hummus je z cizrny, dochucený tahini. Sezóna dýní si ale žádá experimenty. Vyzkoušejte tento hummus z dýně, který je dochucený arašídovým máslem. Chuťová změna vás jistě potěší...

Porce: 4

Doba přípravy: 60 min + doba na vychlazení

Označení: Vhodné pro vegetariány a vegany, bezlepkové.

Ingredience

  • 1 malá máslová dýně
  • 1 vrchovatá lžíce hladkého arašídového másla
  • olivový olej
  • dýňový olej
  • 5 stroužků pečeného česneku
  • 1 stroužek prolisovaného česneku
  • 1 lžíce citrónové šťávy
  • sůl
  • hrst arašídů na ozdobu
  • petrželka nebo jiné bylinky na ozdobu

Postup

  1. Nejprve si předehřejte troubu na 200 °C. Dýni rozkrojte, zbavte ji semínek a pokrájejte na malé kousky. Rozprostřete je na plech spolu s pěti stroužky česneku (neoloupaného) a pečte zhruba 30 min.
  2. Když dýně trochu vychladne přendejte ji do mixéru a rozmixujte ji na hrubo. Poté přidejte pečené česneky zbavené slupky, prolisovaný česnek, arašídové máslo, zhruba 3 lžíce olivového oleje, 1 lžíci dýňového oleje a 1/4 lžičky soli. Vše rozmixujte do hladka.
  3. Hummus dochuťte citrónovou šťávou a případně podle chuti solí a dejte vychladit alespoň na 3 hodiny.
  4. Vychlazený dýňový hummus servírujte do hlubokého talíře, ozdobte ho sekanými arašídy a čerstvými bylinkami. Podávejte ideálně se zeleninovými tyčkami, s chlebovými plackami či dobrým chlebem.

 


Jóga Dnes Konference
Energy Studio jd
JógaMarket