BLESKOVĚ
Zažili jste na hodině jógy 20. 09. 2016 PDF Tisk

Dýchání do břicha

Správné dýchání je naprosto esenciální pro naše fungování, pro samotné okysličení celého těla, pro kvalitní rozvod živin a všech důležitých látek a také jako prevence únavy a malátnosti. Naučte se správně dýchat!

Dýchání do břicha

Dýchat do břicha, ale jak, a vlastně proč?

Dech je duší jógové praxe. Provází nás každou pozicí a měl by být plynulý. Na lekci jógy se dýchá nosem a dech se nezadržuje. Pokud se soustředíte na provádění dechu, je třeba více než dech do břicha vnímat naplňování celých plic, potažmo celého trupu. Základní vnímání dechu v józe by mělo být z hlediska stabilizace a postury rozvíjeno směrem do boků, a především do zad. Nafukovat břicho při praxi ásan a říkat tomu plný jógový dech je naprostá patologie dýchání, tedy nevhodný dechový vzorec. Při nádechu je třeba vnímat prostor trupu, který se vyplňuje do stran a směrem nahoru. Jako byste chtěli mít široká a velká záda. Pohyb dechu je vnímatelný směrem od břicha do třísel, dolních oblouků žeber, které se roztáhnout. Pak se pohyb dechu projeví v hodních žebrech a vzduch vyplňuje plíce směrem nahoru. To je důležité pro správné držení těla v jednotlivých pozicích. Výdech je uvolnění

Učí-li instruktor dýchat do jednotlivých částí trupu, má to význam pouze v pozici vsedu a vlehu, jako trénink lokalizace dechu. Dýchat však v pozicích do břicha jeho nafouknutím, je nevědomost toho, jak fyziologicky dech probíhá.

TIP! Chcete-li trénovat dech, položte se do lehu na břiše. Ruce uložte pod obličej a nechte nosu prostor. Plně nadechujte a vnímejte, jak se od spodních zad k ramenům zaplňuje trup, tedy plní se plíce. Když vydechujete, dojde pouze k uvolnění ve stejném směru, jako probíhal nádech.

 

  • -jd-
  • zdroj fotky: Shutterstock.com

Objednat předplatné