Chcete dobře spát?

04. 07. 2014


Kortizol, stresový hormon, který omezuje spánek a regeneraci. Vhodnými potravinami můžete zlepšit spánek.

Často, když jsme zavalení prací, problémy a starostmi, nemáme dostatek kvalitního spánku. Stres v těle podporuje produkci kortizolu – hormonu, který spánek potlačuje. Zařazení správných potravin do vašeho jídelníčku naopak dobrému spánku pomáhá.

Zkuste ve večerních hodinách konzumovat potraviny bohaté na komplexní sacharidy – např. sladké brambory. Vaše tělo začne produkovat více serotoninu, neurotransmiteru podílejícího se na přenosu nervových vzruchů, který vám pomůže na cestě ke zklidnění a uvolnění. Další vhodnou potravinou je např. banán, který pro jeho obsah vitaminu B6 podpoří látkovou přeměnu prekurzorů právě na serotonin.

Hladina hormonu melatoninu, který řídí v našem těle cirkadiální rytmy, se dá také ovlivnit stravou. Konzumace ovesných vloček, salátu, ořechů, třešní, které jsou bohaté na aminokyselinu tryptofan, může přirozenou cestou, bez nutnosti konzumace doplňků stravy, přirozeně navodit spánek.

Na večer si můžete udělat z meduňky, který pomůže zjemnit náladu a připraví vás na spánek.

-jd-

zdroj fotky:Shutterstock

 


Jóga Dnes Konference
Energy Studio jd
JógaMarket