Červená čočka masur dál a tradiční placky čapátí

31. 05. 2015


Když se řeknou jídla z čočky, vybaví se vám maximálně čočková polévka nebo čočka na kyselo? Dnes si ukážeme lehkou přípravu červené čočky a tradičních indických placek čapátí.

Na 1 porci čočky budeme potřebovat:

 

  • 1 - 2 lžíce ghí – přepuštěného másla (může být i olivový olej)
  • hrnek červené čočky půlené
  • půlka menší cibule 
  • 1 stroužek česneku
  • malý kousek zázvoru
  • půl čili papričky
  • menší rajče
  • koření: černé hořčičné semínko, římský kmín, kurkuma a himalájská růžová sůl kamenná
  • čerstvé listy koriandru

Máme všechno? Pusťme se tedy do vaření:

Čočku propláchneme a uvaříme v mírně osolené vodě, vodu necedíme. Na pánvi rozpálíme ghí (olej) a přidáme půl lžičky hořčičného semínka a římského kmínu. Jakmile začnou semínka pukat a vyskakovat, přisypeme kurkumu, jemně nakrájené cibuli, česnek, zázvor a čili papričku a restujeme dohněda. Nalejeme do pánve uvařenou čočku i s vodou, přidáme nakrájené rajče, dosolíme a vaříme, dokud nezhoustne. Před koncem vaření vmícháme nasekaný čerstvý koriandr a promícháme.

Na cca 2 placky čapátí budeme potřebovat:

 

  • 2-3 lžíce pšeničné celozrnné jemně mleté mouky
  • špetku soli
  • trochu vodu
  • ghí

 

Postup přípravy:

Mouku smícháme se solí a přiléváme tolik vody, abychom vypracovali hladké táhlé těsto, které rozdělíme na dva díly o velikosti pingpongových míčků. Nejdříve mírně rozválíme, potřeme ghí a znovu zmačkáme do kuličky. Poté na pomoučeném vále, rozválíme do kulatých tenkých placek, které na suché rozpálené pánvi restujeme po obou stranách. 

 

Věděli jste? 

Červená čočka – zvaná též masur dál obsahuje velké množství vlákniny, která na sebe váže látky související s vyšší hladinou cholesterolu v krvi. Reguluje hladinu krevního cukru a zasytí na velmi dlouhou dobu. Obsahuje také železo, mangan, silný antioxidant selen, zinek, fosfor, kyselinu listovou a vitamín B6.

 

 


Jóga Dnes Konference
Energy Studio jd
JógaMarket