Žijte jógu blog 29. 09. 2023 PDF Tisk

Blog Žijte jógu: Chci změnu?

Chcete-li začít změnu, vytvořit nové zvyky a rituály, tak je třeba na to jít chytře. Období podzimu pomáhá v tom, usadit se a na pravidelnosti a systematičnosti pracovat. Co to ale znamená? 

 

Blog Žijte jógu: Chci změnu?

Jednoduše, upřímně a především vědomě - to je prostor pro změnu.

Září a podzim jsou vhodná období, protože např. v září vládne znamení Panny, a ta má ráda řád a disciplínu - (vím, co říkám, sám jsem Panna). Pokud to tedy tak cítíte, zkuste udělat něco pro sebe a vytyčte si cíl/e, kterého/ých chcete dosáhnout. Potom se sami sebe zeptejte v tichu meditace: Vychází má touha ke změně z mé vnitřní podstaty, nebo jsem byl k tomu dotlačen - někým, něčím?

Není nutné měnit se, pokud po změně sami netoužíme. Ač to všude píší, hovoří se o tom - takový mediální mainstream, tak není třeba mu podlehnout. Vnitřní rozhodnutí a propojení, že v sobě chci něco změnit, je to nejvíc, co otevírá cestu ke změně. To je ten” vnitřní vůdce, kterého mám poslouchat více, než cokoliv jiného. Jinak by směřování bez vnitřního spojení způsobovalo napětí a stres.

Stres je to, co nedělá tělu ani mysli dobře. Určitá míra je nám vlastní, ale permanentní stres je nežádoucí. Transformace člověka, který se nachází ve stresu, ve středu svých problémů nebo má strach, je nezbytná proto, aby mohl podpořit zdraví a dosáhnout osobního růstu, rozvoje. Tato změna-proměna mu pomůže překonat/ zvládnout jeho obavy a omezení, ať už jsou fyzické nebo psychické povahy. Když se člověk nebojí postavit se vlastním strachům a problémům, otevírají se mu nové možnosti a příležitosti. Transformací - celým procesem se podaří lépe porozumět sobě samému, najít svůj vnitřní klid a podpořit sebedůvěru, a tím i dosáhnout většího smyslu a naplnění ve svém životě. Práci se stresem a strachem jsou vhodné techniky koncentrační, meditační, zařazaení vidzualizací a přeformátování mysli, a já se věnuji této problematice ve SVĚTE JÓGY ONline Akademii pro širkou veřejnost v rámci speciálních online workshopů.

Mé doporučení zní: zapište si každé ráno 3 podněty vaší vděčnosti. Zdůrazňuji - každé ráno, než se kamkoliv vydáte a cokoliv uděláte. Tento způsob tréninku - vděčnosti vás dovede k smysluplnosti vašich kroků a budete se po cca 30 dnech této psací” praxe - cítit dobře a zároveň budete zvědomění k tomu, čeho si vážíte a co má pro vás smysl v životě rozvíjet. Tato mentální práce rozbije vaše obavy a strachy a nabídne vám nový otevřený prostor pro sebeuvědomění si svých kvalit a hodnot. Stačí jen opravdu taková…”JEDNODUCHOST” - ZAZNAMENAT SI SVOU VDĚČNOST. 

V  mém DENÍKU pro meditační čtení a psaní - jsem zpracovat postupy, jak sám se sebou pracovat, aniž by vám to bralo moc času a nevěděli jste v kontextu všeho okolo, co s tím. Tak třeba vám bude má nová kniha inspirací - zabývat se trochu víc sám sebou a tak, jak na začátku píšu - rozpustit stres, napětí a strach ve svůj prospěch. 

Objednat předplatné