Aqua-natal jóga – cesta k lepšímu porodu

27. 06. 2019


Nastávající matky ve Velké Británii se hojně účastní nového typu jógy nazvaného „aqua-natal yoga“ připravující ženu na snazší a příjemnější porod a příchod svého dítěte. Lekce se konají ve sportovním centru v Horshamu v Anglii.

Lekce, které zahrnují jednoduché a pravidelné pozice jógy ve vodě, se konají v Bluecoat Sports Health and Fitness Club v Kristově nemocnici každý pátek a jsou otevřeny plavcům i neplavcům.

Tato praxe je prospěšná pro ženy, které trpí bolestmi v pánevní oblasti, bolestmi zad a vytváří bezpečné a pečující prostředí pro budoucí matky.

Katy Offer, učitelka aqua-natal jógy, která lekce vede, řekla: „Jsem potěšena, že mohu přivést tento typ jógy těhotným ženám do sportovního centra Bluecoats Sports Center,“ uvádí se ve zprávě West Sussex County Times.

„Třídy jsou informativní, zábavné a přátelské a jejich cílem je vytvořit podpůrný a informativní přístup k cvičení během těhotenství,“ dodala.

Nabízí bezpečný a šetrný způsob tónování břišních a pánevních svalů, stejně jako pozice, které mají pomoci zmírnit některé z běžnějších onemocnění během těhotenství.

Vítán je opravdu každý.

Aqua-natal jóga může pomoci těhotným ženám bezpečně se protáhnout, jejich děti rostou bez omezení a ony sobě i jim tímto způsobem poskytují hlubokou relaxaci.

Cvičení jógových pohybů ve vodě během těhotenství pomůže matkám dosáhnout hluboké relaxace a zároveň zvýší jejich pozitivní emoce.

Voda pomáhá nadnášet tělo matky a její rostoucí dítě, což umožňuje tělu se efektivně protahovat způsoby, které v těhotenství nejsou možné mimo vodu.

„Bylo skvělé najít dostupné předporodní lekce. Naučila jsem se díky nim relaxovat, zlepšit dýchání, a to nejdůležitější pro mě samotnou, usnout bez problémů a hluboce,“ řekla jedna z matek, která se těchto lekcí účastní.

„Také se mi zlepšil krevní tlak a opravdu bych tento způsob protažení doporučila každé ženě, která je těhotná a trpí nejrůznějšími bolestmi těla,“ dodala. 

Výhody aqua-natal jógy jsou rozmanité. Pomáhá natáhnout a posílit páteřní a břišní svaly, zlepšit spánek, rozšířit dýchací kapacitu, snížit stres, nabídnout hlubokou relaxaci, otevřít pánev připravující se na porod a připravit se na práci kolem dítěte. Praxe navíc umožňuje matkám užívat si prostoru bez gravitace a spojit se s rostoucím dítětem.

Nastávajícím matkám se doporučuje, aby se před přijetím na cvičební program poradily s profesionálním instruktorem a svým lékařem.

 

  • zpracovala: Valentina Lebová
  • foto: Shutterstock.com

 


Jóga Dnes Konference
Energy Studio jd
JógaMarket