Aktivní stáří

19. 02. 2014


Nechte se inspirovat speciálním seminářem, který Vás naučí cvičit se seniory.

Myslete na „zadní“ kolečka a staňte se cvičitelem seniorů s jedinečným týmem!

Každý z nás si dozajista přeje stárnout pomalu a být v plné síle, fyzické i mentální, jak jen nejdéle je to možné. Toužíme po tom, aby nás nebolely klouby, aby naše páteř byla pružná, abychom mohli chodit na procházky, cestovat, setkávat se s přáteli a užívali si života plnými doušky. Stáří přece neznamená konec s našimi oblíbenými aktivitami. Nic nekončí jen proto, že jsme se přehoupli přes nějaké číslo, které někdo kdysi označil za seniorský věk.

Cíl školení Instruktor zdravotní tělesné výchovy (specializace Cvičení seniorů) je jednnoznačný. Pomáhat lidem v pokročilém věku podporovat jejich fyzické a psychické aktivity, být jim průvodcem a rádcem.

Zdravotní prospěch pohybových aktivit seniorské populace je dnes již ověřen empirickými zkušenostmi i rozsáhlými epidemiologickými studiemi. Pravidelně prováděná cvičení a fyzická aktivita umožňuje seniorům udržet si vyšší tělesnou zdatnost, která je prevencí hypomobility jako rizikového faktoru civilizačních chorob i chorob stáří.

Pohyb aktivizuje seniory po stránce tělesné i duševní. Zlepšuje jejich funkční stav, zvyšuje pohybovou jistotu a soběstačnost, zlepšuje pohybovou kvalitu. Pravidelná pohybová aktivita pomáhá udržet seniory nezávislé na okolí, což je pro mnohé nutné k důstojnému stárnutí. Senioři, kteří pravidelně cvičí jsou méně nemocní popř. z nemocí rychleji regenerují. Aktivní životní styl jim zajišťuje dobrou kvalitu života.

Pro seniory jsou výhodné cvičební techniky pomalých stylů se zaměřením na koordinaci pohybů, dechu a pozornosti k pohybu. Tomu vyhovují nejen lekce jógy, power jógy ale i tchai-či nebo specielní rehabilitační techniky vycházející z poznatků fyziologie a kineziologie. Využité techniky cvičení přispívají ke zvýšení svalové síly, pohyblivosti, koordinace, rovnováhy ale i k relaxaci, zlepšují komunikaci, uvolňují emoce, navozují pocit sebeuspokojení a radost z pohybu. Cvičení zlepšují hybnost opotřebovaných kloubů a snižují bolestivost při pohybu. Dobrý lektor vždy dbá na zlepšení funkce svalů trupu, tak, aby se aktivizovaly do vzpřímeného držení těla a opět působily protibolestivě.

 

Dobrým prostředkem k udržení zdatnosti je chůze, která např. s přidáním holí pro Nordic walking je bezpečná i pro méně stabilní seniory. Pro ideální pohybový program jsou k chůzi a cvičení doporučovány zařadit i silová cvičení. U nich je nutné dodržovat určité zásady a pak jsou bezpečné pro jakéhokoliv seniora.

 

Blížíte se sami k seniorskému věku či se seniory pracujete? Chcete-li znát podrobnosti k zásadám cvičení seniorů, obraťte se na odborníky – lektory, fyzioterapeuty, cvičitele, nebo se jimi přímo staňte. Vše potřebné se dozvíte na kurzu Instruktor zdravotní tělesné výchovy (specializace Cvičení seniorů).

 

Zdroj foto: www.shutterstock.com

Nechte se inspirovat vzdělávacím kurzem a dělejte to, co Vás baví a ostatním pomáhá! Prohlédněte si kurz ZDE!

www.poweryoga.cz


Jóga Dnes Konference
Energy Studio jd
JógaMarket