8 ásan, které vám navrátí kouzlo vánočního rána i mezi svátky

25. 12. 2018


Pamatujete na to, když jste ještě byli děti, jaké kouzlo mělo vánoční ráno? Zkuste teď zažít něco podobného. Tím, že své ráno začnete jógou, a kouzlo Vánoc se opět navrátí.

 

Chcete znovu zachytit dětský zázrak, který jste pocítili na vánoční ráno, když jste se skutečně chtěli vzbudit před úsvitem? Jedním ze způsobů, jak se dostat do duchu svátků, je dát si dárek jógy každý den, bez ohledu na to, zda je Štědrý den, či doba mezi svátky. Veselé Vánoce jsou přeci mnohem víc než pouze vidina skvělých dárků. Smyslem je navrátit sobě pocit trvalé přítomnosti, života tady a teď. To je to, co dělá dětské vzpomínky tak kouzelné, jelikož jako dítě nemáte obavy, nebojíte se, že danou situaci někdo zkazí či přeruší.

Cílem je zpomalit, mít čas sám na sebe a užít si těch okamžiků, které si to zaslouží.

  1. Pozice kočky

Začněte na všech čtyřech s pažemi protaženými od dlaní. Nadechněte se a s výdechem vyhrbte záda, uvolněte hlavu tak, že pohled bude směřovat k pupíku, a vtáhněte břicho. Vydržte po dobu několika dechů, kdy budete dýchat volně a klidně, a následně s nádechem pomalu pozici uvolněte a plynule záda jemně prohněte, a pohled skrze zavřená víčka směřujte vzhůru. Několikrát zopakujte. Dbejte na to, aby byl celý pohyb od vyhrbených zad k prohnutým pomalý a plynulý.

  1. Pozice střechy

V pozici kočky s neutrálními zády se nadechněte a s výdechem přes špičky pomalu přejděte do pozice střechy. Tlačte sedací kosti nahoru, paty k zemi, klouby na dlaních plně do podložky. Pracujte se spodní polovinou břicha. Hlavu i ramena co nejvíce uvolněte. Prodýchejte několika hlubokými nádechy a výdechy.

  1. Nízký lounge

Nadechněte se a s výdechem pojďte pravým chodidlem z vnější strany pravé dlaně. Opřete levé koleno o podložku. Tělo nechte v předklonu a dlaně opřete o zem. Pokud jste více flexibilní, můžete se opřít o předloktí. Hlava zůstává v prodloužení krční páteře. Vydržte po dobu 5 hlubokých dechů. Poté zaujměte pozici kočky a následně pozici zopakujte na druhou stranu.

  1. Pozice velblouda

Klekněte si na kolena a zvedněte horní polovinu těla, dlaně dejte v bok, narovnejte hlavu, oči nechte zavřené. Modifikovaná pozice velblouda příjemně ustálí vaše myšlenky a celkově zklidní mysl. Otevřete své srdce vděčnosti a setrvejte 5 hlubokých nádechů a výdechů.

  1. Pozice hrdiny

Nadechněte se a s výdechem se nakloňte dozadu, opřete se o plosky svých dlaní, prsty směřují k hýždím, a dosedněte na paty. Hlava zůstává rovně. Pokud je vaše flexibilita větší, můžete se namísto dlaní opřít o předloktí nebo si lehnout na záda. Držte kolena dál od sebe, než je šíře vaší pánve.

  1. Můstek s oporou

Lehněte si na záda. Pod záda umístěte blok na výšku a opřete se o něj bederní oblastí. Relaxujte do příjemného pocitu uvolnění po dobu 1 až 3 minut. Nezapomeňte své tělo pořádně prodýchat.

  1. Pozice šťastného dítěte

Odstraňte blok a položte se na záda. S nádechem se chyťte za vnitřní část chodidel. Ohněte kolena co nejblíže úhlu 90 stupňů. S výdechem zatlačte dlaněmi proti chodidlům. Pozice krásně masíruje páteř po celé délce. Vydržte alespoň 5 hlubokých dechů.

  1. Otevírač kyčlí

Uvolněte nohy z předchozí pozice a levou nohu opřete chodidlem o zem. Pravý kotník dejte na levé koleno. Vytočte levou nohu ven a opatrně tlačte dlaní pravé koleno od sebe, abyste jemně otevřeli pravý bok, a uvolnili tak pravou kyčel. Zůstaňte po dobu 1 až 3 minut a poté vyměňte strany.

 

  • autor: Valentina Lebová
  • foto: Shutterstock.com

Jóga Dnes Konference
Energy Studio jd
JógaMarket