Lehké stravování

23. 05. 2014


Příjemné počasí přináší svěží energii. S čerstvou zeleninou a ovocem podpoříte vitalitu.

Zapomeňte na těžká a smažená jídla. Jídelníček by měl být svěží a odlehčený. Rozhodně neztrácejte v kuchyni zbytečně čas. Raději se věnujte klidné konzumaci lahodných pokrmů. Nakupte kvalitní za studena lisované oleje, bylinky a nakrájejte křupavou zeleninu, zalijte chutnou zálivkou a večeře je na stole. Výbornou zeleninu, ale i sýry a další lahůdky seženete třeba na farmářských trzích, které jsou dnes už po celé republice.

Recepty pro letošní léto:

Chřestová polévka

Potřebujete: svazek bílého chřestu, 1 litr zeleninového vývaru, cibuli, špetku bílého pepře, soli, zakysanou smetanu, polévkovou lžíci másla

 

Postup: Chřest nejprve pořádně očistěte a nakrájejte na kousky. Potom si nakrájejte najemno cibuli, kterou osmahněte na másle (nebo olivovém oleji). Přidejte chřest a zalijte vývarem. Dochuťte pepřem a solí. Vařte asi 20 minut a poté rozmixujte. Přidejte zakysanou smetanu. Pokud mléčné výrobky nedovoluje vaše dietní omezení, můžete použít sójovou smetanu.

 

Rajčatová omáčka a tofu kuličky

Potřebujete: japonské tofu (250 g), 1 kg čerstvých rajčat, polévkovou lžíci přírodního cukru, 2 lžičky garamasaly, špetku pepře, pár lístečků čerstvé bazalky

 

Postup: Nejdříve si připravte kuličky z tofu. Tofu rozmačkejte vidličkou a ochuťte bylinkovou solí, pažitkou, najemno nakrájenou jarní cibulkou. Přidejte pohankovou mouku. Z vytvořené hmoty vytvarujte kuličky, které rychle osmahněte na olivovém oleji. Hotové kuličky vložte do připravené omáčky.

Omáčka: Cibuli osmahněte dozlatova na olivovém oleji. Přidejte lžíci a půl hnědého cukru a lžičku garamasaly. Nechte zkaramelizovat a přidejte nakrájená rajčata. Přidejte lístečky bazalky, dochuťte jemně pepřem a solí. Dle potřeby přidejte trochu vody nebo vývaru. Na závěr rozmixujte. Podávejte s rýží basmati nebo jahelnými noky.

 

Filety z pstruha s česnekem a rozmarýnem

Potřebujete: 2 filety z pstruha, větvičku rozmarýnu, 2 stroužky česneku, špetku soli, pepře, pár malých rajčátek, olivový olej

 

Postup: Filety očistěte, osolte a opepřete. Poté dejte na plech, zakápněte olivovým olejem, posypte nakrájeným česnekem a rozmarýnem. Na každou filetu dejte pár rajčátek a vložte do předem vyhřáté trouby asi na 180 °C. Pečte přibližně 15 minut. Na závěr ozdobte kolečkem citrónu. Podávejte s vařeným bramborem nebo rychlým letním salátem.

 

Autorka:

Jana Altnerová 

výživová poradkyně

zdroj fotky: Samphotostock.cz 


Jóga Dnes Konference
Energy Studio jd
JógaMarket