Dhanurásana (Napjatý luk)

20. 08. 2017


Zamiřte šíp, který se napíná v tětivě luku, na přesný cíl. Fixujte své myšlenky a vnímejte tento svůj úmysl....

Tato ásana zlepšuje pohyblivost ramen a páteře. Protahuje břicho a třísla. Zlepšuje běžnou dechovou kapacitu. Rozšiřuje hrudník. Držení tělesné váhy břichem odstraňuje tuk z této oblasti a udržuje zdravé fungování zažívací soustavy.

Omezení

Pozici neprovádějte, trpíte-li na nízký krevní tlak. Ženy v období menstruace a těhotenství.

Provedení

Lehněte si na břicho, levým předloktím se opřete o zem.

Ohněte pravou nohu a pravou rukou uchopte svůj kotník.

Nyní napněte luk: Hrudní kost vytáhněte dopředu nahoru, ramena zatlačte pryč od uší, ohnuté koleno natáhněte dozadu a zvedněte ze země, patu odtahujte od hýždí.

Pokud cítíte velký tah v dolní části zad, nechte trup ležet na zemi a čelo položte na předloktí.

Kolébání v Luku

S nádechem zvedněte hlavu a hrudník a současně tlačte kotníky vzhůru a zvedejte kolena a stehna z podložky. Prohněte se vzad a podívejte se nahoru. Několikrát se v této poloze zhluboka nadechněte, pak vydechněte a položte se zpět.

Proveďte Luk a pak se zhoupněte s výdechem dopředu a s nádechem dozadu. Nepoužívejte k houpání hlavu. Zopakujte 10x, relaxujte v poloze dítěte alespoň po dobu šesti hlubokých nádechů.

Alternativní cvičení je vhodné pro vás, kteří jste právě na cestách a nemáte možnost si lehnout na podložku. Následující varianta přispívá ke zlepšení rovnováhy.

Provedení

Postavte se rovně. Ohněte pravou nohu směrem dozadu a uchopte ji za kotník. Patu tlačte k hýždím. S nádechem zvedněte nataženou levou ruku nahoru. Držte obě kolena těšně u sebe. Hrudní kost táhněte nahoru. Provádějte každý krok pomalu, tak abyste dokázali udržet rovnováhu. Intenzivněji můžete cvičit tak, že předkloníte trup s nataženou páteří dopředu a současně zvednete koleno dál dozadu. Vnímejte luk, který takto napínáte.

Myšlenková inspirace

Zamiřte šíp, který se napíná v tětivě luku, na přesný cíl. Fixujte své myšlenky a vnímejte tento svůj úmysl.

 

  • autor: Eva Učňová
  • zdroj fotky: Shutterstock.com

Jóga Dnes Konference
Energy Studio jd
JógaMarket