Jógový pásek

05. 12. 2017


Prodlužte ruce, nebo svažte nohy...jógový pásek je spolu s kvádrem základní pomůckou pro praxi jógy, která vám může velmi usnadnit provedení ásan.

Na začátku cvičení jógy se vaše tělo i mysl vydávají na poznávací cestu a vy objevujete, jak pozice zvládáte, nebo nezvládáte. Často se stává, že při instrukci „dosáhněte rukama na nohy nebo spojte ruce za zády“ zjistíte, že jsou paže krátké. Snažíte se vší silou dostát instrukce lektora, nadřete se a nejde to. Trochu jste frustrovaní z toho, že vaše tělo nezvládne udělat všechny pozice, a to jste si přeci o sobě nemysleli. Je to však zcela běžný a standardní stav na začátku praxe jógy. Nic si z toho nedělejte! Na příští lekci jógy si ještě před začátkem připravte, kromě ostatních pomůcek, také jógový pásek pro prodloužení paží.

Už nebudete muset trpět, když v pozici kleští máte udělat úchop za nohy. Vezmete pásek, můžete ho přeložit v půlce a přes chodidla obtočíte. Paže se vám prodlouží a vy máte možnost uvolnit se a být v pozici stejně jako ostatní. Když tuto situaci pochopíte a zvládnete, pravidelným tréninkem se tělo postupně protáhne a časem pásek přestanete používat.

Pásek na jógu má také mnoho dalších způsobů využití, například ve stoji na rukách nebo v pozici kruhu, kdy se opíráte o ruce a zvedáte se na nich lze ruce svázat, a tím vytvořit pevnou konstrukci, díky které se lépe opřete, zvýší se jejich pevnost a ásanu provedete.

Když jsou ztuhlé kyčelní klouby a chcete je uvolnit, jejich povolení nastane, když v pozici zůstanete delší dobu a nohy si speciálním postupem svážete, a například ještě vypodložíte pod stehny jógovým kvádrem. Pásek lze velice dobře využít také u všech pozic, kdy se proplétají paže za tělem. V začátku cvičení může spojování rukou za zády bránit ztuhlost ramenních kloubů a pásek lze velice efektivně využít jako prodloužené paže, pocitově se ruce spojí a radost z překonání překážky se dostaví stejně, jako by tam pásek nebyl přítomen.

Využívat efektivně jógové pomůcky pro rozvoj možností těla je jedna z fází v józe. Mohou vám pomoci, abyste se moc nenadřeli, neztráceli velkým úsilím energii a v pozicích se zároveň dokázali uvolnit a netrpět.

 


Jóga Dnes Konference
Energy Studio jd
JógaMarket