BLESKOVĚ

Kurz jógy pro lepší zažívání (10týdenní)

04. 10. 2021  18:00 - 06. 12. 2021  20:00
Praha, Letenské náměstí 1


Pořádá: Tereza Hausmanová
Kontaktní osoba: Tereza Hausmanová
Telefon: 725296013
E-mail: info@terezahausmanova.com
Místo konání: Praha, Letenské náměstí 1

Další informace: https://www.terezahausmanova.com/events/kurz-joga-pro-lepsi-zazivani

Chcete lépe poznat své tělo a zlepšit zažívání?

Chcete se naučit lépe zvládat stres?

Chcete si pravidelně dopřát čas na sebe, kdy budete moct vypnout a být tady a teď?

Poslední měsíce mnohým z nás daly zabrat po psychické stránce, což se mohlo odrazit i na fyzické rovině v podobě stresu, vyčerpání či zhoršeného zažívání. Uvádí se, že stres stojí za mnohými onemocněními, včetně těch se zažíváním. Dobrá zpráva je, že vůči němu můžeme zlepšit naši odolnost a tím přispět k pevnějšímu zdraví i lepšímu zažívání.

Srdečně vás zvu na unikátní 10týdenní program Jógy pro lepší zažívání, během kterého lépe poznáte své tělo a mysl, naučíte se lépe zvládat stres a najdete laskavější cestu k sobě a spolu s tím i řešení svých fyzických obtíží.

Kurz je koncipovaný na 10 týdnů - pondělky 18.00 - 20:00 ve studiu na Letenském náměstí 1 (Praha).

Skupina je omezena na max. 14 lidí.


Kurz Jóga pro lepší zažívání je výsledkem mé vlastní 10leté praxe a studia jógy a mindfulness. Zároveň některá cvičení jsou založená na teorii polyvagového okruhu od Stephena Porgese.

Kurz v sobě kombinuje několik přístupů práce s tělem a myslí pro lepší zažívání. Mezi nimi jsou:

  • jóga v podobě pohybových asán a dechových cvičení,

  • mindfulness (všímavost a práce s myslí),

  • všímavá sebelaskavost a práce s emocemi,

  • posilování odolnosti nervového systému pomocí speciálních cvičení na tonizaci bloudivého nervu.


Jedním z důležitých aspektů pro zlepšení zažívání je aktivace parasympatického nervového systému (PNS). PNS má na starost odpočinek, regeneraci a zažívání. Když jsme delší dobu ve stresu a v nepohodě, může dojít k vyčerpání našeho nervového systému a organismu s následkem chronických onemocnění nebo vyhoření. Právě aktivací a tonizací PNS tomu můžeme předejít, vrátit organismus do rovnováhy (homeostáze) a zlepšit zažívání. Zároveň je důležité podotknout, že zažívací problémy mohou mít různé důvody, nejen stres.

 
unsplash-image-vdqvzTgaYm4.jpg
 

CÍLE KURZU:

  • Zvědomění si faktorů, které mohou způsobovat potíže se zažíváním – především stres.

  • Zvědomování si vlastních vzorců chování a myšlení, při kterých se dostavují akutní bolesti či zhoršení zažívání.

  • Vnímat signály těla a jeho reakce na vnitřní a vnější stresory skrze mindfulness a schopnosti zvnitřnění, které nás učí ásanová praxe.

  • Poznání, jak se stresem pracovat a zvýšit odolnost vůči stresu

    • laskavostí k tělu,

    • pomocí stimulací tonusu vagus nervu (bloudivého nervu, který vysílá mozku signály o našem vnitřním rozpoložení),

    • prací s dechem,

    • pomocí meditací všímavosti a sebelaskavosti lepší zvládání emocí,

    • uvolnění těla a mysli pomocí jógových ásan, což aktivuje parasympatikus. Ásany se zaměří především na uvolnění pánve, psoatu, spodního břicha a beder. Důraz bude na rozpohybování bránice a uvolnění svalů kolem, aby bránice (primární dechový sval) měla dostatek prostoru ke správné funkci. Uvolnění svalů kolem zažívacích orgánů má příznivý vliv na jejich funkci.

  • Všechny výše popsané techniky a přístupy ke vztahování se k sobě (jóga, mindfulness, sebelaskavost, aktivace PNS) budou systematicky vybrány a poskládány tak, aby co nejvíce optimalizovali nastavení těla a mysli k dobrému zažívání.

  • Vytvoření prostoru na sdílení mezi účastníky, což vede k většímu pocitu sounáležitosti, podpory a inspirace.

  • Kultivace všímavosti mimo podložku – účastnici obdrží instrukce k vedení si mindful deníčku, všímavému jedení a vlastní samostatné praxi.

 
joga-pro-lepsi-zazivani-tereza-hausmanova.jpeg

KURZ JE URČENÝ PRO TY, KDO…

  • mají nějakou, byť i velmi základní zkušenost s jógou. Zkušenost s mindfulness není nutná.

  • mají problémy se zažíváním, avšak problémy nejsou natolik vážné, že by znemožňovaly pohyb (zájemci uvedou v přihlášce jejich obtíže) a nemají lékařskou diagnózu, která by pohyb či meditaci nedoporučovala (součástí přihlášky je i krátký dotazník, kde mi můžete sdělit o vašich aktuálních potížích)

  • zažívají stres

  • mají motivaci a chuť na sobě pracovat – jsou otevření poznávat své tělo a mysl a chtějí si ulevit od diskomfortu spojeného se špatným zažíváním

 

ČEKÁ VÁS 10 TÝDNŮ ZAMĚŘENÝCH NA NÁSLEDUJÍCÍ TÉMATA:

  1. Úvod do zažívání a můj vztah k jídlu; jak je zažívání spojeno se stresem, jógou a mindfulness.

  2. Přítomnost a žití tady a teď – dech jako kotva do přítomnosti a zároveň vždy přítomná pomůcka pro zklidnění.

  3. Moc myšlenek – jaká přesvědčení mám o svých problémech, jak mohu získat větší kontrolu a zároveň nadhled nad myšlenkami.

  4. Sebe-laskavost – nabídnout si přátelskou a laskavou pozornost ke svým prožitkům a trápením.

  5. Doma ve svém těle –uvědomění si svého postoje k tělu a k zažívacím problémům, otevření se laskavosti k tělu a přijetí.

  6. Kultivace pocitu bezpečí přes uvolněnou pánev a střed.

  7. Laskavá práce s bolestí: nahlédnout na nepohodlí jako na učitele – co mi bolest spojená se zažíváním říká? Jaká přesvědčení se s ní pojí?

  8. Uvědomění si reakce na stresory a jak objevit své vnitřní zdroje při náročných situacích.

 

joga-pro-lepsi-zazivani-hausmanova-tereza.jpeg

ORIENTAČNÍ STRUKTURA LEKCE (120 MIN)

  • Ztišení a ukotvení (meditace nebo jemný pohyb) (10 min)

  • Povídání k tématu (5 min)

  • Sdílení a diskuze (15 min)

  • Meditace a dechové cvičení (20 min)

  • Asánová sestava (60 min)

  • Závěrečná relaxace (10 min)

    + doporučuji vyhradit si 10 min denně pro vlastní praxi a čas na vedení si všímavého deníčku

Pořadí se může měnit.

Po každé lekci obdržíte inspiraci a otázky pro sebe-reflexi k probranému tématu.

KDY A KDE?

Kurz zahrnuje 10 setkání (10 x 120 min).

Pondělky 18 – 20h.

Začínáme 20. 9. (lekce nebude 25. 10. )

Lekce se uskuteční ve studiu na Letenském náměstí 1.

CENA

4000 Kč (3500 Kč snížená)