Zdravé grilování

07. 07. 2014


Slunce a pohoda zvou přátele ke grilování. Při grilování je vhodné dodržovat jednoduchá pravidla a doplňte maso o červené víno, nebo zeleninu.

Sluneční svit postupně nabívá na síle. Dny se prodlužují a tak máme čas se setkávat s přáteli. Slunce a pohoda zvou přátele ke grilování. Při grilování je vhodné dodržovat jednoduchá pravidla: vybírejte pro grilování ryby, bílé a netučné maso (zachování příjmu zdravého tuku) a ideální bude připravovat zeleninu na grilu, kterou podávejte s kozím sýrem

  • grilujete-li uzeniny zvolte uzeniny obsahující min 95% masa (jinak kupujete vodu a vše, co masně zbyde)
  • grilujte nenaklepané maso a bez marinády, protože obojí se podílí na tuhosti masa (vylomíte si zuby)
  • naložte maso (bez soli) a osolte až na grilu (jinak žvýkačka)
  • používejte maso v pokojové teplotě (nezmražené) a připravujte pokrmy na nižší teplotě, která zachová maso kvalitnější (vzhledem k bílkovinám)
  • používejte místo omáček a majónezy - tofunézu
  • grilujte zeleninu: rajčata, cuketu a papriku.

Ke grilování je třeba konzumovat čevené víno, nebo zeleninu. Jsou plné antioxidantů a pomáhají zlepšit kvalitu tepelněho upraveného masa. Maso se tepelnou úpravou stává zdrojem karcinogenů a tak antioxidanty toto zjemňují a redukují. 


Užijte si pohody, přátel a slunce!
Václav Krejčík výživový poradce a life kouč Energy Clinic 

www.vaclavkrejcik.cz 

 

zdroj fotky: Samphotostock.cz 


Jóga Dnes Konference
Mala Collective
Energy Studio jd
JógaMarket