Říjnové tipy pro zdraví

01. 10. 2014


V zimě nás čeká odpočinek a tak podzim je obdobím letní sklizně. Úroda radosti byla během dovolených a prázdnin velká...

Jóga pomáhá zvládnout podzimní a zimní měsíce, a tak cvičete jógu a bude vám dobře. V zimě nás čeká odpočinek a tak podzim je obdobím letní sklizně. Úroda radosti byla během dovolených a prázdnin velká a nyní ji můžeme zhmotnit. Vytvořit z ní zásoby, které nám ve chmurných dnech zimy poslouží jako elektrárna a poskytnou nám vnitřní záři a uvolnění. Jako vhodné potraviny jsou jablka, hrušky, švestky. K večerům patří nejrůznější polévky, například silné zeleninové vývary, dýňová polévka, nebo pro podporu imunity polévka česneková. 

Těžíme z práce, projektů a dovolených, které jsem odstartovali a učíme se šetřit energii, kterou budeme potřebovat pro podzimní a především zimní měsíce. Vhodné pro podporu energie je otužovat se v chladnější sprše, začít si proplachovat nos (džala nétí) a jíst přiměřeně. Jednoduché pravidlo, které souvísí s jídlem: jezte pouze, když máte hlad! Jedná se také o období, kdy uskladňujeme. A tak pozor na jídlo a přemíru jeho konzumace, protože se daleko rychleji  nabírají kila. A ta práce dát je potom dolů. Jezme opatrně a s rozumem! Je čas rekapitulace a čas pro dokončení všeho rozdělaného s následnou přípravou na zimní období.

V období podzimu je velice důležité, jak pravidelně cvičíme jógu a věnujeme-li se relaxacím a meditacím. Ne vždy je počasí přívětivé a na mnohé z nás má negativní vliv. Ubývající svit slunce nás často dostává do konfrontací s naší duší a prožíváním. Když pravidelně cvičíme, podpoříme tím hormonální činnost a náš organismus bude vše zvládat lépe. 2x týdně jóga v jakékoliv formě je očistou, radostí a vášní prožívat každý okamžik, ikdyž je na obloze šedá barva. Slunce svítí v nás. A to je to podstatné. Naše vnitřní slunce. 

Nechme ho rozzářit a zahalme se do jeho náruče! 

-jd-

zdroj fotky: www.samphotostock.cz 


Jóga Dnes Konference
Mala Collective
Energy Studio jd
JógaMarket