Úplňková očista

23. 11. 2015


Pro velký zájem jsme pro vás aktualizovali, s blížícím se úplňkem, článek Jany Altnerové o víkendové detoxikaci. Právě s úplňkem máte možnost do toho jít a tak vám nabízíme, její detailní popis. 25.11. 2016 se blíží úplněk, a tak se můžete připravit na svou očistu.

Na podzim, na přelomu února a března, nebo při kterém koliv úplňku začíná velice vhodné období pro očistu celého organismu. Pokud jste se rozhodli, že toto jaro dopřejete svému tělu odlehčení a stále vám chybí potřebná vůle, zkuste si pro sebe vyhradit jeden víkend. Budete mít tak čas jenom na sebe a svůj program, který vám pomůže odstartovat vaše čištění. Čištění, odlehčení a další výrazné úpravy ve vašich stravovacích zvyklostech provádějte, pouze pokud jste zdraví a nemáte výraznou nadváhu (v těchto případech je vhodná konzultace s lékařem). V celém procesu čištění, nezapomínejte na řád, pravidelnost, odpočinek a dostatek čisté pramenité vody. Je nutné hodně pít vodu!

Pátek

  • ráno si sjednejte všechny potřebné termíny: masáže, saunu, cvičení
  • nakupte všechno potřebné dle seznamu

Co potřebujete nakoupit?

Kvalitní čistící bylinou směs, zeleninové šťávy, kvalitní olivový olej lisovaný za studena, citróny, grepy, jablka, ananas, mango, banán, zeleninu: mrkev, celer, petržel, cuketu, celer řapíkatý, česnek, cibuli, papriku, petrželku, 2 větší hlavičky zázvoru, balíček mandlí, para ořechů, kešu, dýňová semínka, sezamová semínka, celozrnnou rýži, žitné, rýžové, pohankové vločky, sušené nesířené švestky a meruňky, sójové mléko a vakuovanou cizrnu, přírodní neupravený cukr, žínku lufu, sprchový olej s éterickým olejem, koupelový olej: meduňka, citrón, levandule, éterické 100% éterické oleje. Večer už bude patřit jenom vám!

  • Uvařte si zeleninovou polévku (mrkev, česnek, cibule, celer, cuketa, paprika, petržel, celer řepíkatý, petrželka, malý kousek zázvoru). Dlouho vařte na mírném plameni, trochu dochuťte solí. Polévku připravte ve velkém hrnci, zůstane Vám i na druhý den.
  • Mezitím si připravte bylinkovou koupel (připravená bylinná směs nebo levandulový koupelový olej) a 15 minut odpočívejte v teplé lázni.
  • Povečeřte teplý zeleninový vývar.
  • Uvařte si velký hrnek čaje (zázvorový s citrónem – strouhaný zázvor zalijte vroucí vodou a přidejte citrón).
  • Ulehněte co nejdřív do postele, pusťte si příjemnou hudbu, nebo se začtěte do pohodové knížky.

 

Sobota

  • Po probuzení si dejte 2 dcl zeleninové šťávy a zacvičte si 6 krát pozdrav slunci.
  • V klidu si připravte domácí müsli (všechny vločky, viz nákup, promíchejte, přidejte trochu oříšků, semínek, na kousky nakrájené sušené švestky a meruňky. Tato směs Vám vydrží i na další dny).
  • K snídani si dejte převařenou vodu s vymačkaným jedním citrónem a misku domácí müsli se strouhaným jablkem.
  • Teď se v klidu vydejte na procházku, nezapomeňte sebou vzít vodu bez bublinek a jedno jablíčko (co kdyby Vás přepadl hlad).
  • K obědu si připravte rizoto s cizrnou.
  • K svačině si vymačkejte čerstvou šťávu ze dvou grepů.
  • Připravte si domácí přírodní peeling – přírodní cukr, olivový olej a 4 kapky levandule (přírodní 100% olej), po lehké krouživé masáži, důkladně celé tělo osprchujte, promasírujte masážní žínkou z lufy. Na závěr jemně vetřete přírodní tělový olej nebo mléko.
  • K večeři už jenom zeleninový vývar a hurá spát.

Neděle

  • Ráno si opět nalijte sklenici zeleninové šťávy a jděte si zacvičit na ranní hodinu powerjógy.
  • Vezměte si sebou banán a jablko, ať se můžete po cvičení do něčeho zakousnout
  • můžete se pak vydat na procházku a cestou si dát v kavárně čerstvě vypresovanou šťávu a zelený čaj.
  • K obědu si připravte dušenou zeleninu a běžte se na chvilku natáhnout.
  • Zajděte si na masáž a nechte se chvilku hýčkat.
  • Večer si připravte ovocný nápoj (v mixéru našlehejte, mango, banán a přidejte trochu sójového mléka).

V pondělí začíná vaše čistící období, promyslete si v klidu plán a připravte se na něj.

 

Drobné úpravy (co vás čeká)

  • Začněte pít čistící čaj po dobu min 3 týdnů (lepší varianta je 2 měsíce, 3 týdny pití a týden pauza).Opravdu důsledně se vyhýbejte smaženým pokrmům.
  • jezte hodně celozrnných produktů (rýže, kus-kus, těstoviny)
  • moc nesolte
  • zapomeňte na uzeniny
  • sladkosti nahraďte ovocem a ořechy
  • hodně pijte
  • zařaďte hodně zeleniny
  • snažte se opravdu jíst kvalitní potraviny, co v nejjednodušší úpravě
  • relaxujte
  • zařaďte pravidelné cvičení powerjógy, jógy (lépe tak podpoříte čistící procesy)

Snažte si i tohle období příjemně užít, přizpůsobte ho svému časovému a pracovnímu vytížení. Z vlastní zkušenosti vám doporučuji, víte-li, že vaše vůle je slabší než pohodlnost, zvolte si kurz. Důležité při rozhodnutí je: vydržet a nenechat se zmanipulovat svojí pohodlností!!!

Hodně vůle a energie!

  • autor: Jana Altnerová
  • zdroj fotky: Shutterstock.com

Jóga Dnes Konference
Mala Collective
Energy Studio jd
JógaMarket