Cvičební sestavy

Jak protáhnout své tělo a zbavit ho únavy a napětí?

Jak protáhnout své tělo a zbavit ho únavy a napětí?

Pozdravme každé ráno slunce a vykonejme sérii několika jednoduchých pohybů, které blahodárně působí nejen na náš kloubní a pohybový aparát, ale i na naši psychiku. Zároveň nás zbaví únavy a letargie a dodají energii pro všechna další konání.

celý článek
Jógové rituály pro udržení energie

Jógové rituály pro udržení energie

Vytvořte si svůj ranní jógový rituál, který vám posléze zpříjemní celý den. Budete probuzení, protažení a s jasnou myslí...

celý článek
Pozdrav měsíci (čandra namaskár)

Pozdrav měsíci (čandra namaskár)

Chladivá a očisťující energie měsíce září z noční oblohy pro každého stejně. Vystupující čiré světlo má uklidňující a očisťující kvality, které v rámci praxe pozdravu měsíce přijímáme.

celý článek
Sestavy powerjógy pro tvarování postavy

Sestavy powerjógy pro tvarování postavy

Léto ještě někončí a na zpevňování těla do plavek je potřeba stále pracovat. Inspirujte se základními sestavami jógových ásan a udržujte se v kondici. V rámci cvičebních sestav můžete posílit střed těla, svaly břicha, uvolnit záda a nebo se příjemně protáhnout.

fitslim nohy
fitslim
fitslimzada
shutterstock_345901937
celý článek
Súrja Namaskár - zdroj vaši radosti

Súrja Namaskár - zdroj vaši radosti

Stejně jako každý den začíná svítáním a západem přechází ke svému konci, stejně jako každý život začíná prvním nádechem a směřuje k poslednímu výdechu, stejně jako energie vzrůstá a po chvíli se vytrácí, prochází člověk při cvičení pozdravu slunci všemi fázemi, jako v běžném životě.

celý článek
Krokodýlí cviky

Krokodýlí cviky

Spinální cviky (krokodýlí) mají původ v józe. Jedná se zdánlivě o jednoduché pohyby nohama a hlavou, jak by na první pohled mohly tyto pozice vypadat. Opak je však pravdou.

celý článek
Probudí vás pozdrav slunci

Probudí vás pozdrav slunci

Stačí několikrát opakovat sestavu pozdrav slunci každé ráno a vaše kondice vzroste a vy budete zářít. Inspirujte se povídáním i videi. 

celý článek
Hamstringová brzda

Hamstringová brzda

Aby ásany mohly být takové, jaké mají být tj. – pevné / stabilní a uvolněné (sthiram sukham ásanam – pataňdžaliho Jógasútra 2/46), je třeba postupovat vždy opatrně, pozorně, nenásilně, komplexně a s ohledem na aktuální možnosti.

celý článek
Uvolnění pánve

Uvolnění pánve

Není pánev jako pánev. Jedna se stěží zahřeje, druhá připaluje. Řeč samozřejmě není o nástroji k výrobě gastronomických laskomin, ale pánvi naší, lidské. 

celý článek
Sekvence 2: otevřete hrudník

Sekvence 2: otevřete hrudník

Otevřením hrudníku (záklony) vzniká prostor pro nové cesty. Je to jógová praxe, která sekundárně brání primárnímu zakřivení páteře (hrbení se v hrudníku). Postupujíc věkem by měly být zařazeny záklony více v každodenní praxi jógy. 

celý článek

Jóga Dnes Konference
Mala Collective
Energy Studio jd
JógaMarket